Kampaň Puky pomáhají: O cenách za 10 milionů korun rozhodli zákazníci prodejen Kaufland
Kampaň Puky pomáhají zná vítěze soutěže o ceny za deset milionů korun. Peníze na celoroční mzdy trenérů, nové vybavení pro malé hokejisty, zdravou sportovní výživu či účast na turnaji s edukativním programem na čtyřech turnajích si mezi sebe rozdělí celkem 88 mládežnických hokejových klubů v regionech. O konečném pořadí rozhodli svými hlasy zákazníci prodejen řetězce Kaufland, který kampaň ve spolupráci s Českým hokejem a automobilkou Škoda Auto připravil.
Tisíce malých hokejistů v lokálních českých klubech se mohou těšit na lepší podmínky pro sport, který milují. Díky kampani Puky pomáhají se do více než osmi desítek klubů dostane podpora za 10 milionů korun. Aby byly ceny rozloženy po republice rovnoměrně, rozdělili organizátoři pro potřeby soutěže Česko na 27 regionů. Kromě věcných odměn tak soutěž dostala ještě další velkou přidanou hodnotu – kluby díky ní mohly upevnit svoji vazbu na veřejnost ve svém blízkém okolí a dát o sobě vědět i rodičům, kteří dosud o možnosti nechat svoje děti hrát hokej poblíž jejich bydliště neměli tušení.
„Kaufland je hrdým partnerem ženské, mužské i paralympijské reprezentace a také hokejové extraligy. Žádný z těchto vrcholů českého hokeje by ale nemohl existovat bez malých regionálních klubů, které na samém začátku v malých hokejistech vzbudí vášeň pro tento úžasný sport a rozvíjejí jejich talent. Proto se dlouhodobě zaměřujeme také na práci s mládeží a podporu českého hokejového prostředí. V něm se však řada lokálních klubů nyní potýká s nedostatkem financí, a tak jsme se rozhodli je pro tuto sezonu navíc podpořit prostřednictvím kampaně Puky pomáhají,“ říká jednatelka společnosti Kaufland Klára Beňačková.
Podle Beňačkové bylo jedním z cílů kampaně podpořit co nejvíce klubů napříč Českou republikou. I proto soutěž Puky pomáhají pořadatelé nastavili tak, že ceny nakonec získají všichni. Vítězný klub v každém z 27 soutěžních regionů obdrží nové dresy, roční příspěvek na mzdu trenéra mládeže ve výši 120 000 tisíc korun a kvalifikační vstupenku na jeden z republikových dvoudenních turnajů s hrazeným ubytováním včetně přednášek pro děti, rodiče a trenéry. Kluby na druhých místech získají poukaz na hokejové vybavení pro mládežnické kategorie v hodnotě 50 000 korun. Třetí kluby v pořadí pak dostanou poukázky na nákup výživy v obchodech Kaufland v hodnotě 25 000 korun.
Kaufland společně se Škoda auto připravily odměny i pro zbylé kluby, které se neumístily na předních třech místech. Každý z klubů, který není mezi vítěznými získá dar v hodnotě 10 000 korun.
Pořadí na stupních vítězů v každé z 27 soutěžních oblastí, které je kompletně zveřejněno na webových stránkách kaufland.cz/pukypomahaji, určili zákazníci prodejen Kaufland. Po dobu měsíce a půl dostávali při nákupu nad 300 korun jeden žeton ve tvaru puku, který pak mohli vhazovat do tubusů za pokladnami a hlasovat tak pro vybraný klub ze svého regionu. Šeky a poukázky na ceny budou pořadatelé předávat vítězům v následujících týdnech. Finálové turnaje, kde se malí hokejisté mimo jiné osobně setkají se svými dospělými vzory, se pak uskuteční na konci března a začátkem dubna 2024.
„Kromě cen samotných, které jako jakoukoli jinou podporu pro mládežnický hokej samozřejmě velice vítám, je projekt Puky pomáhají velmi přínosný také z hlediska publicity. Poctivou, náročnou a často nedoceněnou práci s těmi nejmenšími přibližuje a představuje široké veřejnosti přímo v místech, kde kluby skutečně působí. I nehokejová veřejnost se tak může dozvědět o možnostech sportovního vyžití pro svoje děti poblíž místa bydliště,“ popisuje prezident Českého hokeje Alois Hadamczik.
Vedle soutěže pro malé kluby mimo extraligu kampaň puky Pomáhají vyhlásila rovněž výsledky svojí extraligové části. Také kluby nejvyšší soutěže totiž mají své mládežnické kategorie, jež si zaslouží podporu. Na rozdíl od lokálních klubů ale mohli lidé v extraligové části kampaně hlasovat o vítězích pouze na internetu tak, aby v regionech, kde se extraligový klub nachází, neměly lokální kluby nevýhodu danou výrazně větším povědomím o velkém klubu u veřejnosti.
Z internetového hlasování vzešlo 6 vítězů: 1.HC KOMETA BRNO, 2.HC SPARTA PRAHA, 3.HC DYNAMO PARDUBICE, 4.HC OLOMOUC, 5.BK MLADÁ BOLESLAV, 6.HC VÍTKOVICE RIDERA, pro jejichž mládež bude rovněž uspořádán plně hrazený turnaj včetně příspěvku na vybavení. Součástí webových stránek pro odevzdávání hlasů byla zároveň soutěž o automobil Škoda, do které se mohl zapojit každý.