Lázeňský speciál Aero A-22 se začal vyrábět před sto lety
V průběhu roku 1924 se v Aero rozběhla výroba letounu A-22, který byl využívaný jako poštovní a dopravní letoun. V letech 1925 a 1926 sloužily „dvaadvacítky“ v továrních barvách Aero jako poštovní a dopravní letadla na pravidelné lince Praha – Mariánské Lázně. Celkem byly vyrobeny tři kusy A-22.
Mezi lety 1925 a 1926 firma Aero získala licenci a provozovala poštovní a dopravní linku mezi Prahou a Mariánskými Lázněmi. Během provozu linky létaly dva stroje A-22 dvakrát denně. Jeden let trval přibližně 45 minut. V průběhu trvání „lázeňské“ linky letouny A-22 nalétaly 82 434 kilometrů a podařilo se jim bez nehody přepravit celkem 961 cestujících a přes 7 000 kilo balíkových a listových zásilek.
Po ukončení přepravních služeb letouny A-22 strávily nějaký čas v továrně Aero a poté byly na začátku 30. let minulého století odprodány soukromým majitelům. Poslední exemplář A-22 byl vymazaný z leteckého rejstříku v roce 1937.
Aero A-22 byl dvouplošný třímístný dopravní letoun smíšené konstrukce. Letoun byl uzpůsobený pro přepravu dvou cestujících a poštovních zásilek. Trup A-22 byl svařený z ocelových trubek a potažený plátnem, křídla a dvoulistá vrtule byly dřevěné. Stroj byl osazený vodou chlazeným šestiválcem o výkonu 245 koní. Dvaadvacítka měla rozpětí 12,78 m a délku 8,34 m. Letoun měl dolet 320 km a jeho maximální rychlost byla 199 km/h.
Konstruktérem dopravního letounu A-22, který vycházel z konstrukce průzkumného stroje A-12, byl šéfkonstruktér Antonín Husník.
AERO Vodochody AEROSPACE a.s. se zaměřuje na vývoj, výrobu, údržbu a modernizace vojenských a civilních letadel a je největším leteckým výrobcem v České republice a jedním z nejstarších leteckých výrobců na světě. V oblasti vlastních letounů je Aero stálým partnerem řady armádních letectev a má silnou pozici na trhu s vojenskými cvičnými a lehkými bitevními letouny.