Letecký dispečink společnosti dnata vydal v Praze sedmimiliontý nákladní list
Společnost Air Dispatch, součást společnosti dnata a přední světový dodavatel služeb centralizovaného řízení nákladu (CLC), nedávno oslavila vyhotovení sedmimiliontého nákladního listu. Tento významný dokument byl vydán v pražské pobočce a zajišťuje bezpečný a efektivní provoz nákladního letu s Airbus A330-300 P2F společnosti Titan Airways, který tato aerolinka operuje jménem globálního dopravce GEODIS.
Společnost Air Dispatch nabízí kvalitní a spolehlivé služby CLC tradičním dopravcům i dopravcům nové generace již od roku 2007. Vypočítává optimální podmínky hmotnosti a vyvážení letadel před letem, čímž svým zákazníkům z řad leteckých společností zajišťuje vyšší produktivitu a ziskovost.
Oddělení CLC leteckého dispečinku koordinuje činnost se zúčastněnými stranami ve všech fázích provozu a poskytuje 24hodinovou podporu. Časový harmonogram nákladního letu se liší a často je rozložen do mnoha hodin. Obsluha pracující s nákladem, jako je společnost dnata, musí znát maximální hmotnost a konkrétní kombinace palet mnoho hodin před odletem, aby mohla sestavit užitečné zatížení co nejefektivněji a zajistit soulad s požadavky na vyvážení letadla, které let provozuje. Plánování nákladu probíhá ještě před příjezdem loadmastera na letiště, což mu uvolňuje ruce pro kriticky důležitou roli v oblasti bezpečnosti, kterou je koordinace a dohled nad nakládkou. Jednotka CLC může také koordinovat tranzitní nakládky dlouho před příletem letadla, což umožňuje efektivní obrátky a přesný časový management.
Každý měsíc vytvoří 170 vysoce vyškolených leteckých profesionálů společnosti Air Dispatch více než 60 000 nákladových listů pro 19 leteckých společností operujících z 392 letišť na šesti kontinentech a ve všech časových pásmech.
Nick Yeadon, generální ředitel společnosti Air Dispatch, řekl: „Jsme hrdí na to, že můžeme s naším vysoce kvalifikovaným týmem a dlouholetým zákazníkem oslavit sedm milionů nákladních listů, což je další pozoruhodný milník na naší cestě. Po přijetí a implementaci příručky IATA pro pozemní provoz se stále více nákladních leteckých společností obrací na služby CLC jako na způsob, jak dodržet nově požadovanou zásadu „čtyř očí“ pro tvorbu dokumentace o hmotnosti a vyvážení nákladu. Využití služby CLC pro vyhotovení nákladního listu umožňuje včasnou komunikaci s nákladním skladem, čímž se maximalizuje užitečné zatížení a uvolní se čas loadmasterů během obrátky daného letounu. Budeme i nadále tvrdě pracovat na tom, abychom našim zákazníkům poskytovali prvotřídní hodnotu prostřednictvím inovativních a bezpečných služeb.“
Greg Holland, provozní ředitel společnosti Titan Airways, řekl: „Gratuluji společnosti Air Dispatch k tomuto milníku. Její odborníci každý den poskytují našim provozním týmům prvotřídní podporu. Jednotka CLC v Praze proaktivně spolupracuje s našimi partnery, od našeho spedičního klienta, přes sklad a řetězec pozemního odbavení, aby zajistil bezpečné a včasné odlety a zároveň maximalizoval užitečný náklad, který přepravujeme. Kromě toho CLC poskytuje reaktivní řešení našim loadmasterům, když jsou zaneprázdněni na rampě a narazí na potřebu přeplánování, což s využitím principu čtyř očí zvyšuje bezpečnost a umožňuje jim se soustředit se na dohled nad nákladem.“
Kromě svých hlavních odborných znalostí v oblasti CLC poskytuje letecký dispečink dopravcům také další podpůrné služby s přidanou hodnotou, včetně skladování letových dat a sledování ULD (zařízení pro přepravu nákladu).
Společnost Air Dispatch provozuje tři nejmodernější střediska centralizované kontroly nákladu (CLC), z toho dvě v České republice, konkrétně v Praze a Ostravě, a jedno v Polsku ve Varšavě, využívající zákazníkem preferované řešení systému kontroly odletu.
Značka Air Dispatch je součástí společnosti dnata, která nabízí služby pozemního odbavení, cargo, cestovní, cateringové a maloobchodní služby ve 38 zemích na šesti kontinentech. Ve finančním roce 2021-22 týmy společnosti dnata orientované na zákazníky odbavily více než 527 000 obratů letadel, přesunuly 3 miliony tun nákladu, vypravily 39,9 milionu jídel a zaznamenaly celkovou hodnotu transakcí cestovních služeb ve výši 632 milionů USD.