Lexus opět vítězí v žebříčku věrnosti zákazníků značce
Americká analytická firma J.D. Power představila výsledky aktuálního průzkumu 2020 U.S. Automotive Brand Loyalty Study, který ukazuje, jak jsou zákazníci věrní jednotlivým automobilovým značkám. Žebříček opět vedou producenti z Japonska. Mezi prémiovými značkami zvítězil Lexus, v kategorii producentů populárních vozů pak kralují Subaru, Toyota a Honda.
Studie 2020 U.S. Automotive Brand Loyalty Study vychází z údajů týkajících se rozhodování Američanů, kteří v období od června 2019 do května 2020 vyměnili automobil. Podíl zákazníků, kteří se rozhodli pro vůz stejné značky, rozhoduje o jejím hodnocení. Průzkum zahrnoval automobily všech ročníků.
Lexus vyhrává podruhé v řadě
Pro Lexus je to druhé vítězství v řadě v U.S. Automotive Brand Loyalty Study v kategorii producentů luxusních aut. Letos japonská značka svůj loňský výsledek ještě zlepšila. Pro další vůz značky Lexus se rozhodlo 48 % zákazníků, zatímco loni tento koeficient činil 47,6 %.
Lexus se tak opět ukázal jako prémiová značka, která vytváří nejsilnější vazby s klienty a předběhl německou konkurenci. Hned za ním se umístil Mercedes-Benz a na stupně vítězů se dostalo i BMW. První pětku uzavírají Porsche a Audi. Pořadí na čelních pozicích tak zůstává stejné jako vloni.
Subaru a Toyota s výsledky překračujícími 60 %
Zajímavé je, že v kategorii populárních značek je podíl věrných zákazníků ještě vyšší. První příčku zaujalo Subaru s výsledkem 60,5 %, hned za ním pak skončila Toyota, která získala 60,3 %.
Třetí místo v žebříčku připadlo dalšímu japonskému producentovi, a to Hondě (58,7 %). I v tomto případě kopíruje situace na prvních třech pozicích hodnocení z loňského roku roce.
Nutno ovšem podotknout, že výsledky jednotlivých značek se změnily. Loajalita zákazníků Subaru klesla o jeden procentní bod, zatímco Toyotě vzrostla o 0,8. Lepší výsledky – o jeden procentní bod – zaznamenala rovněž Honda.
Japonské značky v žebříčcích excelují
Vysoké umístění japonských producentů není překvapivé. Značky ze země vycházejícího slunce sbírají velmi dobré výsledky v mnoha žebříčcích, zejména těch, které se zaměřují na bezporuchovost automobilů.
V loňském hodnocení spolehlivosti Consumer Reports se „na bednu“ dostaly tři japonské značky, a to Lexus, Mazda a Toyota. Letos pak byl Lexus ES nejlepší v celé 31leté historii J.D. Power U.S. Vehicle Dependability Study, což je studie věnovaná producentům nejspolehlivějších automobilů a modelů s nejmenším počtem závad.