Markéta Konvičková a René Kuboš se utkají v partnerské výzvě v rámci Dobrovaření
Letošní ročník originálního charitativního projektu Dobrovaření v oblíbené pražské restauraci Červený Jelen začíná velmi netradičně – partnerským soubojem v kuchyni. Do symbolického klání se za supervize Marka Fichtnera, executive chefa Červeného Jelena, zapojili zpěvačka Markéta Konvičková a její partner René Kuboš. Ženské chutě reprezentuje Markétino Dobrojídlo: grilovaný filet z lososa s pastou Orechiette ve smetanové rajčatové omáčce s parmazánem. Oproti tomu René připravil burger s trhaným hovězím ve švestkové barbeque omáčce, coleslaw s jablkem, grilované batáty a bylinkovou salsu. Oba pokrmy budou v menu Červeného Jelena pouze od 3. do 16. března. 50 korun z každého prodaného jídla věnuje restuarace Nadačnímu fondu Daruj vlasy.
„Do projektu Dobrovaření jsem se rozhodla jít hned z několika důvodů. Jednak mám ráda vaření a také je to výborná příležitost, jak spojit dobré s užitečným – výtěžek poputuje Nadačnímu fondu Daruj vlasy. No a do třetice jsem do toho šla proto, že je to skvělá šance, jak porazit svého partnera Rendu a udělat ženské jídlo, tedy těstoviny, lepší než mužské burgery a dokázat, že můj pokrm se bude prodávat lépe než ten jeho. Takže takový souboj v jedné domácnosti,“ říká s úsměvem Markéta Konvičková.
„Samozřejmě cítím velkou rivalitu, protože vím, že Markétka je fantastická kuchařka a ještě lepší designérka, ale co si budem vykládat, prostě burger je burger. Věřím týmu burgerů, takže doufám, že vyhraju já, ale jak se říká: ´Sláva vítězům, čest poraženým´,“ reaguje její partner René Kuboš.




A proč si Markéta Konvičková vybrala právě Nadační fond Daruj vlasy? „S touto organizací spolupracuju už dlouho. Pro pacienty, kteří v důsledku nemoci přišli o vlasy, vyrábí paruky z pravých vlasů. Já jsem od nich dostala stou paruku, protože mi taky v rámci nemoci vypadaly vlasy, takže vím, jaké to je. Doufám, že se nám podaří pro Nadační fond Daruj vlasy získat co nejvíce peněz.“
V Červeném Jelenovi už pátým rokem s úspěchem realizují nejen Dobrovaření, ale také Dobropečení a Dobročepování. Princip je jednoduchý. Ve všech případech známá osobnost stráví několik hodin s executive chefem Markem Fichtnerem, pastry chefkou Klárou Řezníčkovou či mistrem výčepním Mírou Nekolným. V případě Dobrovaření či Dobropečení vznikne díky této spolupráci nevšední pokrm, který se v menu Červeného Jelena objeví jen na pár dnů. Část výtěžku z prodeje poté míří na podporu vybrané dobročinné organizace. Dobročepování je kratší, ale o to intenzivnější… Dobrovýčepní totiž po zácviku rovnou čepuje 2–3 hodiny pivo buď přímo veřejnosti, nebo skupině přátel, které si při této příležitosti pozve. Z každého vyčepovaného piva jde opět díl zisku na předem určenou charitu.
Dosud se do nevšedního gastroprojektu zapojili třeba Jiří Langmajer, Monika Absolonová, Marta Jandová, Emma Smetana a Jordan Haj, Ben Cristovao, Patricie Pagáčová, výtvarnice Eliška Podzimková či foodblogerka Markéta Pavleje. Vítězce soutěže MasterChef Veronice Beskydiarové alias Besky se podařilo prodejem téměř 1 700 kusů jejího „dobrodezertu“ Nebesky s Besky získat pro nadaci Adra 25 000 Kč. Známý cukrář a porotce soutěže Peče celá země Josef Maršálek vytvořil neodolatelnou Manhattan tartaletku, jejíž prodej přinesl 28 740 Kč na konto organizace Dortem proti rakovině.