Maskovaná Škoda Elroq byla součástí závěrečné etapy letošní Tour de France

Maskovaná Škoda Elroq, nejnovější plně elektrický vůz, který automobilka odhalí na podzim tohoto roku, se přidala k závěrečné časovce letošního 111. ročníku nejslavnějšího cyklistického závodu na světě Tour de France,  aby doprovodila jezdce.

Během závěrečného ceremoniálu získal celkový vítěz Tadej Pogačar trofej z křišťálového skla navrženou oddělením Škoda Design a vítězi bodovací soutěže Biniamu Girmayovi předal zelenou křišťálovou trofej Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto. Automobilka podporuje Tour již 21 let a letos svoji spolupráci zahrnující zajištění oficiální flotily vozů prodloužila do roku 2028. Škoda Auto je v současnosti partnerem 20 vrcholových cyklistických akcí, mezi které od roku 2022 patří také závod pro ženy Tour de France Femmes avec Zwift. 

Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, řekl: „Závěrečné etapy jsou vždy napínavé a já jsem hrdý na to, že Škoda Auto opět byla hlavním partnerem Tour de France, a to již 21. rok v řadě. Chci poblahopřát všem sportovcům, kteří ze sebe na téměř 3 500 kilometrech vydali maximum. Bylo nám ctí, že jsme mohli podpořit týmy naší flotilou zahrnující i ředitelské vozy, a těší nás, že jsme se zúčastnili předávání cen. Díky našemu cyklistickému dědictví je pro nás o to významnější, že podporou Tour de France a širší spoluprací s organizací A.S.O., včetně ženského závodu Tour de France Femmes avec Zwift, přispíváme k motivaci cyklistů po celém světě.

Překvapení v závěrečné etapě: maskovaná Škoda Elroq poprvé na veřejnosti

Škoda Auto jako dlouholetý hlavní partner dodala organizátorům 205 automobilů Škoda, včetně „červených vozů“, plně elektrického modelu Enyaq a plug-in hybridního Superb Combi, které využíval ředitel závodu Christian Prudhomme v čele pelotonu. Jako nečekané překvapení pro všechny diváky se v závěrečné časovce objevil také zcela nový plně elektrický model Elroq s maskováním, který tak zažil svoji veřejnou premiéru. Na osobitě navrženém kompaktním SUV se poprvé představuje nový designový jazyk Modern Solid, jenž posouvá design modelů Škoda na novou úroveň. Automobil se připojil k závodnímu poli stále ještě s kamufláží, protože oficiální premiéra proběhne až na podzim tohoto roku. Dosud jej mohlo spatřit a vyzkoušet jen několik novinářů během prvních jízd pořádaných pro média.

Škoda Auto a Tour de France – 21leté partnerství

Škoda Auto podporuje největší světovou cyklistickou událost jako oficiální hlavní partner a dodavatel automobilů od roku 2004. Oddělení Škoda Design má navíc již počtrnácté na starosti výrobu křišťálových trofejí pro celkového vítěze a lídry bodovací a vrchařské klasifikace i pro nejlepšího mladého jezdce. Unikátní, ručně zhotovená trofej je 60 cm vysoká a váží 5 kg. Vedle toho Škoda Auto deset let sponzoruje také zelený trikot pro lídra bodovací soutěže Tour de France.

Foto: A.S.O. / Charly Lopez

You may also like...