Meeting Dating Loving: Divadelní hru o hledání partnera v 21. století uvede Studio Citadela

Autorský tým Collective Coller, který tvoří režisérka Kristýna Milaberská, muzikant, herec a performer Petr Šmíd a tanečnice, herečka a choreografka Anežka Hessová, připravil pro útulný prostor Studia Citadela v Klimentské ulici hru o lásce v 21.století s názvem Meeting Dating Loving. Obnovené premiéry inscenace jsou na programu 20. a 25. března, začátek vždy ve 20h. 

Jmenuje se Jan, táhne mu na padesát, pracuje v logistice a právě se rozvedl. Žije v Praze. Sám. V bytě, ve kterém se svou ženou Alicí vychoval dnes již dospělou dceru. I přesto, že je momentálně single, neztrácí naději, že najde někoho s kým bude až do smrti. Ženu, která bude bude mít nejen smysl pro humor, bude inteligentní, samostatná a nezávislá, ale také ženu, která ho bude potřebovat, ženu o kterou by mohl pečovat a kterou by mohl zahrnout svojí láskou.

Každých 15 vteřin se na světě nějaký člověk zamiluje. Tak proč by zrovna Jan nemohl být jedním z nich? Současný svět nabízí nepřeberné možnosti výběru. Oblečení, jídlo, zábava, vztahy. Partnery už nepotkáváme v práci, nebo v baru. Láska je ale přesto všude kolem nás. Stačí jen správně “swajpovat” a dostaneme se k ní. Jak ale vlastně vybíráme partnera ve 21. století? Pokuste se společně s Janem zjistit jak a proč milovat právě dnes.

Režie: Barbora Mašková
Dramaturgie: Vendula Kodetová
Scénář: Collective Coleller
Hrají: Petr Šmíd, Tomáš Petřík, Anežka Hessová/Ivana Hessová
Hudba: Petr Šmíd
Scénografie a kostýmy: Michaela Semotánová
Light design: Kristýna Hauptová
Produkce: Kristýna Milaberská
Producent: Collective Coller, Studio Citadela 


Profily tvůrců

Režisérka Barbora Mašková vystudovala režii na KČD DAMU, a kromě Divadla na Rejdišti, Divadla v Celetné či libereckého divadla F.X. Šaldy, dlouhodobě externě působí v Divadle na Vinohradech. První zkušenost s dokudramatem měla již během studia s klauzurní inscenací Jsem věřící, jsem jiný. S tvorbou na pomezí koláže a dokumentárního dramatu dále pokračuje v Divadle na Vinohradech v rámci cyklu Nepodvolení.

Tanečnice, herečka a choreografka Anežka Hessová působí ve Studiu Citadela dlouhodobě. Vystudovala indický klasický tanec kathak a moderní výrazový tanec ve švýcarském kočovném divadle Theatre les Montreurs d‘Images od roku 1998 pokračovala ve studiu v Praze.  V roce 2001 a 2006 prohloubila své znalosti tance kathak v Indii. V roce 2008 získala roční stipendium od ICCR (Indian Council for Cultural Relations) a odjela kathak studovat na taneční školu Dhwani v New Dillí. V roce 2015 vytvořila s tanečnicí Janou Drdáckou vlastní taneční projekt Ana & Sara/Vypravěčka. Do roku 2019 působila Anežka aktivně v divadle X10. V současné době hostuje v Národním divadle, Městských divadlech pražských či A studiu Rubín a aktivně se věnuje tvorbě představení pro děti, lektorské pohybové činnosti.  V posledním kalendářním roce také vytvořila dva autorské projekty, inscenace Můj Hood a Rozladěné držky.

Muzikant, herec a performer Petr Šmíd je také absolventem pražské DAMU, kde vystudoval obor činoherní herectví. Hudbě se věnuje již od 15 let, kdy hrával v několika hudebních skupinách různého zaměření. Scénickou hudbu poprvé tvořil spolu s Davidem Hlaváčem k inscenaci V Borůvčí divadla Geisslers hofcomoedianten (2017). Od té doby složil hudbu například pro inscenace Večer tříkráloví (Bodyvoice band), Chrám hokeje (Fuchs2), Republika Králové (Klicperovo divadlo) či Návštěva (Národní divadlo). Ve své skladatelské činnosti často pracuje na hranici World music a elektronické hudby.

Tomáš Petřík se narodil se 22. 4. 1969 v Praze. Poprvé se dostal k divadlu ještě během studia na gymnáziu a to prostřednictvím recesistního spolku Vrata pod vedením Zdeňka Suchého a Petra Čtvrtníčka. Ovlivněn touto zkušeností si podal přihlášku na DAMU, kam byl přijat. V roce 1992, po absolutoriu herectví na DAMU, nastoupil do prvního angažmá v divadle Labyrint, pak byl v angažmá v Národním divadle a v Divadle Rokoko.  Od roku 2008 byl členem uměleckého souboru Městského divadla Kladno. Do stálého angažmá ve Švandově divadle nastoupil v roce 2016. Kromě herectví se také věnuje pedagogické činnosti.

Michaela Semotánová je absolventkou katedry scénografie DAMU. Při studiu realizovala několik inscenací v Divadle DISK. V současné době spolupracuje se Západočeským divadlem v Chebu a se věnuje menším projektům v divadelním i filmovém prostředí. Absolvovala roční stáž v rámci programu Erasmus+ na HfBK v Drážďanech. Zde se podílela na vzniku množství kolektivních a tanečních performancí. V akademickém roce 2018/2019 obdržela Cenu Josefa Hlávky.

Kristýna Milaberská vystudovala produkci na DAMU a kulturní antropologii na Karlově Univerzitě v Praze. Od svého přijetí na DAMU dlouhodobě spolupracovala a režisérským tandemem Skutr a souborem Cirk La Putyka, který pomáhala založit. V roce 2015 společně s týmem Cirkus La Putyka spoluzaložila divadlo Jatka 78, kde několik let působila jako produkční. V současné době je jednou z organizátorek berlínského cirkusového festivalu a věnuje se produkční práci v divadelním, televizním a filmovém průmyslu v České republice a v Německu.

You may also like...