Mitsubishi se vrací dobýt český trh
Manažeři M Motors svolali novináře do La Fabriky v pražských Holešovicích, aby jim předvedli nový Outlander PHEV ze segmentu SUV-D. „Outlander byl v roce 2013 vůbec prvním plug in hybridním SUV na trhu. Nyní jde k dealerům čtvrtá generace vozu,“ připomněl zástupcům médií šéf importu Kamil Šilhavý.
Mitsubishi předběhlo dobu, když v roce 2013 představilo první generaci Outlanderu PHEV. Šlo totiž o vůbec první plug-in hybrid v dnes tolik populární karoserii SUV. Už tehdy byl schopen ujet na jedno nabití až 52 kilometrů, 654 kilometrů v kombinaci se spalovacím motorem a podporoval dokonce i rychlonabíjení. Díky tomu bylo možné prázdnou baterii dobít na osmdesát procent za pouhých třicet minut. To jsou parametry, na které nedosáhne ani mnoho dnešních plug-in hybridů.
Model vyvinutý pro Evropu
Mitsubishi se vrací dobýt český trh s jedním ze svých nejúspěšnějších modelů. Model vycházející z produktové koncepce I-Fu-Do-Do (v japonštině „originální a velkolepý“) se chlubí dlouhým dojezdem Plug-In hybridního pohonu, úrovní bezpečnosti i pohodlí a novou úrovní kvality. „Model byl vyvinutý pro Evropu, spojení designu a Plug-In hybridní technologie nové generace přináší delší čistě elektrický dojezd a pohostinnost v duchu japonských tradic omotenashi, jakož i širokou škálu asistenčních systémů a komfortních prvků,“ dodal Šilhavý.
Prémiové, technologicky nabité SUV
Nová, čtvrtá generace plug-in hybridního SUV přichází po dlouhém čekání a je postavena na základech alianční spolupráce s Renaultem, respektive Nissanem. Vše ostatní přes pohon, ladění podvozku, interiér i třeba karoserii si už dělalo samo Mitsubishi. Oproti předchůdci je Outlander PHEV čtvrté generace o poznání delší (4 720 mm), širší (1 862 mm) a má také výrazně delší rozvor (2 704 mm), což znamená více prostoru pro posádku i zavazadla.
Výsledkem je prémiové, technologicky nabité SUV, které má ambice navázat na úspěch svého předchůdce, kdysi nejprodávanějšího plug-in hybridu v Evropě.
Pod kapotou najdeme výhradně plug-in hybridní ústrojí, kterému stále vévodí benzinový atmosférický čtyřválec 2.4 MIVEC kombinovaný se dvěma elektromotory – jeden na přední nápravě (85 kW), druhý na zadní (100 kW). Celkový systémový výkon tak ve finále činí 306 koní. To 2,2 tuny vážícímu SUV stačí na to, aby se z nuly na stovku rozjelo za 7,9 sekundy a dosáhlo maximální rychlosti 170 km/h.




Většina prvků již v základu
Navenek Outlander působí prémiovým dojmem a jinak tomu není ani v interiéru. Všude jsou kvalitní materiály, zajímavé detaily i moderní přístroje. Nechybí ale ani manuální ovladače na některé základní funkce, které jsou zároveň vytvarované tak, aby řidiči okamžitě padly do ruky/prstů. Řeč je například o voliči automatické převodovky, klikách dveří, otočných ovladačích klimatizace či volantu.
Drtivou většinu prvků výbavy má navíc Outlander už v základu, to znamená ve verzi Inform za cenu od 1 287 950 Kč. Těšit se můžete už i na pokročilý systém pohonu všech kol, přední LED světlomety a automatická dálková světla, dešťový i světelný senzor, osmnáctipalcová kola, parkovací senzory vpředu a vzadu, 360stupňovou kameru, dva displeje o úhlopříčce 12,3 palců, dvouzónovou automatickou klimatizaci, tepelné čerpadlo, adaptivní tempomat nebo třeba špičkové ozvučení Dynamic Sound Yamaha Premium, které bylo speciálně laděno právě pro nový Outlander.
K bližšímu přiblížení Mitsubishi Outlander se vrátíme po absolvování týdenních testovacích jízd.
Text a foto Bohumil Brejžek