MOL posiluje ochranu čerpacích stanic s technologiemi Innovis
Skupina MOL Group, jako vedoucí mezinárodní ropná a plynárenská společnost s dlouholetou tradicí, působí ve více než 40 zemích a zaměstnává téměř 28 000 lidí. V České republice provozuje společnost MOL Česká republika druhou největší síť čerpacích stanic s 303 stanicemi. Kvůli končící smlouvě s poskytovatelem zabezpečení čerpacích stanic byl podle regulí MOL vypsán tendr na nového partnera.
Nový začátek s M2C
Ve výběrovém řízení zvítězila společnost M2C, která prostřednictvím své technologické divize Innovis od loňského května zajišťuje pro MOL kompletní zabezpečení čerpacích stanic od kamerového systému přes zabezpečovací systém PZTS. Hlavními úkoly jsou instalace a údržba kamerových systémů dle specifikací a standardů klienta. „Naše spolupráce zahrnuje napojení všech stanic na pult centrální ochrany (PCO). Pro každý objekt máme předem definovaný zásahový plán. Pokud dojde k narušení objektu, okamžitě se aktivuje čidlo, které signalizuje incident PCO a my následně vysíláme na danou čerpací stanici zásahovou jednotku. Zvláště ve velkých městech, jako je Praha nebo Brno, může být zásahová jednotka na místě v řádu několika minut“ popisuje proces Vendula Kadlecová, Service Delivery Manager Innovis, technologické divize M2C.
Rychlá reakce a pokročilé technologie
Innovis zavádí a poskytuje svým klientům stále nové technologie, včetně služeb dohledového centra Space, který umožňuje ještě dokonalejší reakci na incidenty. „Aktuálně se zástupci MOL jednáme o napojení sítě čerpacích stanic na vzdálený dohled. Ten umožňuje operátorovi v případě narušení okamžitý náhled na kritické místo a následnou bleskovou reakci v podobě kontaktování Policie ČR nebo vyslání zásahové jednotky“, popisuje Kadlecová.
Prevence a boj proti interní kriminalitě a únikům PHM
Technologie Innovis také nabízejí možnosti v boji proti interní kriminalitě. Klientovi byly představeny služby, jejichž využití pro zabezpečení svých čerpacích stanic aktivně zvažuje. „Jedná se o analytické funkce, které umožňují sledovat zboží na pultech a identifikovat případy krádeží, zejména alkoholu a tabákových výrobků,“ říká Vendula Kadlecová. Významnou roli by mohl hrát také monitoring SPZ vozidel v případech, kdy zákazníci odjíždějí po natankování bez zaplacení. Systémy klienta snímají a zaznamenávají registrační značky vozidel, což mu umožňuje efektivní řešení těchto incidentů s Policií ČR.
MOL klade rovněž velký důraz na přesný odpočet pohonných hmot při stáčení z cisteren do nádrží svých čerpacích stanic. Bezpečnostní systémy jsou strategicky nastaveny a umístěny tak, aby bylo zřetelně vidět, že obsluha přesně stočí veškeré pohonné hmoty z cisterny do nádrže, což minimalizuje možnost úniku.
Fáze obnovy a další rozvoj
V loňském roce zahájila M2C projekt obnovy, který zahrnuje instalaci nových kamerových systémů a optimalizaci bezpečnostní infrastruktury. „Do konce roku plánujeme renovovat 118 objektů. Každá čerpací stanice je podle její velikosti osazena dostatečným počtem kamer a dalších bezpečnostních systémů, jako jsou magnety na dveřích, kouřové detektory a pohybová čidla,“ uvádí Kadlecová.
Inovace a efektivní správa servisních služeb
Innovis hraje v zajištění hladkého provozu a bezpečnosti čerpacích stanic MOL v České republice klíčovou roli. Každý pracovní den, a často i o víkendech, je v provozu několik servisních skupin, které jsou připraveny zasáhnout kdykoliv je potřeba. Technici Innovis zajišťují nepřetržitou pohotovost a provádějí vzdálené správy zařízení, což zahrnuje i sledování a řešení mimořádných událostí. V období od 1. července 2023 do 26. dubna 2024 řešil tým na čerpacích stanicích MOL 1484 událostí, přičemž bylo zaznamenáno 1207 výjezdů k řešení různých situací.
Díky této strategii a angažovanosti technického personálu je možné udržet vysoký standard služeb, což se přímo promítá do spokojenosti klienta a celkové efektivity provozu. Společnost MOL klade velký důraz na rychlost reakce a technologické vybavení, což Innovis neustále zlepšuje prostřednictvím využití pokročilých technologií a procesů. Tato spolupráce tak představuje ideální příklad efektivního propojení technologické inovace a praktického využití ve prospěch zajištění bezpečnosti a plynulého provozu čerpacích stanic.
Spokojený klient a hladká spolupráce
Spolupráce s MOL je podle Kadlecové velmi hladká a efektivní. „Klient je s našimi službami spokojen, pravidelně se setkáváme, projednáváme běžnou agendu a plánujeme další kroky. Všechny požadavky dokážeme společně rychle řešit,“ dodává.