MOL slaví Mezinárodní den kávy: Češi jsou na cestách největšími konzumenty kávy ve střední Evropě

Zastávka na kávu a cestování autem jdou ruku v ruce. 9 z 10 Čechů se při delší cestě zastaví na čerpací stanici na kávu, i když zrovna nepotřebují tankovat. Data společnosti MOL ukazují, že si řidiči stále více spojují zastávku na čerpací stanici s kvalitním šálkem kávy. Pro téměř 90 % Čechů je kvalita kávy klíčovým faktorem při výběru čerpací stanice. Jen za prvních osm měsíců letos prodala skupina MOL na svých čerpacích stanicích více než 40 milionů šálků kávy.

V průměru se na čerpacích stanicích MOL vypije 120 šálků kávy za minutu. A protože kvalitní káva je na cestách důležitá, přidává se MOL k oslavám Mezinárodního dne kávy.

Češi – milovníci latte a flatwhitů

Pauza na kávu představuje symbol cestování autem pro skoro 70 procent Čechů. Tak, jako si Češi nedovedou představit cestu autem bez zastávky na kávu, nedovedou si ani představit kávu na čerpačce bez mléka. Nejvíce si na nich dávají latte, americano s mlékem a cappuccino. Ve střední Evropě také s přehledem vedeme v počtu vypitých flat whitů.

„Češi si již nechtějí jen vzít kávu do kelímku a rychle pokračovat v cestě. Hledáme místo toho příležitost vychutnat si skvělou kávu a odpočinout si před další cestou. V tom se také odlišujeme například od Slováků, kteří si naopak nejčastěji dávají na čerpacích stanicích espresso,“ komentuje Jan Semotán, ředitel maloobchodu společnosti MOL Česká republika.

Na čerpačce jako v kavárně

Aby vyhověla stále vytříbenějším kávovým preferencím českých řidičů, přišel MOL v loňském roce s novou kávou. Jde o 100% arabiku z brazilského regionu Minas Gerais, která je perfektní pro flat white, espresso a espresso macchiato. Společnost ji vybrala společně s prestižní pražírnou Roastar a odbornou baristkou Anitou Nagyovou-Bertókovou.

Zákazníci dnes věnují výběru kávy stále větší pozornost, což dokládá i rostoucí popularita flat white – relativní novinky na českém trhu, kterou Češi často preferují před tradičnějšími kávovými nápoji. MOL se proto zaměřuje na poskytování baristického zážitku, který jde nad rámec klasického kávového automatu. Káva se dnes podává na vybraných stanicích v klasických šálcích, což odpovídá rostoucí poptávce zákazníků po kvalitě a komfortu.

„Káva se stala důležitou součástí každodenního cestování, a my se proto snažíme přinést zákazníkům ten nejlepší kávový zážitek i během jízdy. Čerpací stanice už nejsou jen místem, kde si lidé koupí kávu na cestu. Stále více z nich si kávu raději vychutná v klidu, jako by byli v kavárně,“ říká Semotán.

You may also like...