Mustang GTD je nejrychlejší a nejvýkonnější sériový Mustang v historii
Nový Mustang 2025 GTD nově definuje, co znamená výkonný Mustang. Nikde to není zřetelnější než pod kapotou, kde přeplňovaný osmiválec o objemu 5,2 litru dosahuje výkonu 826 koní a točivého momentu 900 Nm.
Homologovaný výkon a točivý moment jsou spolu se špičkovou aktivní aerodynamikou, karbon-keramickými brzdami a zavěšením kol s poloaktivními tlumiči na zadní nápravě klíčovými prvky Mustangu GTD, který se chystá splnit svůj slib a zajet oficiální kolo na Nürburgringu pod sedm minut.
„Od prvního dne jsme se soustředili na to, aby byl Mustang GTD vůbec prvním supersportovním vozem s mimořádným výkonem a duší Mustangu,“ řekl Greg Goodall, hlavní programový inženýr Mustangu GTD. „Srdcem GTD je přeplňovaný osmiválec o objemu 5,2 litru, který má více koní na litr objemu než Porsche 911 GT3 RS.“
Přeplňovaný 5,2litrový osmiválec je vylepšením předchozích motorů Mustangu a těží z vůbec prvního olejového systému Mustang se suchou olejovou vanou, který pomáhá udržet motor mazaný při trvalém a náročném průjezdu zatáčkami.
Systém suché olejové vany rovněž umožňuje mírně zvýšené maximální otáčky motoru 7 650 min-1, což je o 100 min-1 více než u předchozího 5,2litrového osmiválce. Revidované sání a odvod výfukových plynů, standardní titanový výfuk a menší řemenice kompresoru pomáhají dosáhnout uvedeného výkonu motoru.
Kromě výkonu potřebného k dosažení maximální rychlosti 325 km/h je Mustang GTD vybaven také systémem pro snížení odporu vzduchu, který dokáže měnit úhel zadního křídla a aktivovat klapky pod přední částí vozu, aby našel přesně tu správnou rovnováhu mezi prouděním vzduchu pro maximální rychlost a přítlakem pro přilnavost v závislosti na provozních podmínkách.
„Spojili jsme práci talentovaných inženýrů a konstruktérů, stejně jako mimořádně schopného jezdce, s technologií, výkonem a aerodynamikou Mustangu GTD,“ řekl Goodall. „Nemůžeme se dočkat, až splníme náš slib zákazníkům GTD, že se dostaneme pod 7 minut.“
Foto: Ford Czech Republic