Na autosalonu v Kantonu představil Peugeot své poslední novinky
Na právě probíhajícím autosalonu v čínském Kantonu (Guangzhou) vystavil Dongfeng Peugeot celou nabídkovou řadu svých automobilů. Představena byla nová SUV Peugeot 4008 a 5008 i elektrifikovaná řada (Peugeot e-2008, 4008 PHEV 4WD a 508 L PHEV).
Hlavním prvkem identifikace stánku Peugeot byl lev impozantních rozměrů ztělesňující symbol značky. „Nové modely 4008, 5008 a 508 L PHEV se stávají novými vlajkovými loděmi společnosti Dongfeng Peugeot. Spolu s fastbackem Peugeot 508 L verze 2021 urychlí tyto novinky její růst,“ uvedl viceprezident společnosti Dongfeng Motor Corporation Chen Bin.
Atraktivní design nových SUV Peugeot 4008 a 5008
SUV Peugeot 4008 a 5008 přejímají designové prvky od svých evropských příbuzných. Mřížka chladiče spojuje uprostřed umístěné logo lva s výraznými prvky na bocích vozu a vytváří působivý vizuální efekt. Svislé světlomety s LED diodami podtrhují moderní vzhled přední části. Zadní světla s 3D drápy a směrovky s posunem světla zvýrazňují technologický ráz vozu. Celková silueta v sobě kombinuje ladnost šelmy, eleganci a dynamiku.
Peugeot i-Cockpit® prošel modernizací a zůstává referenčním měřítkem pro segment C SUV v Číně. Nový dotykový displej má desetipalcovou uhlopříčku. Digitální přístrojový panel s úhlopříčkou 12,3″ využívá technologii „normally black“ pro optimální kontrast a čitelnost. V interiéru se objevují nové ozdobné prvky a originální světle béžové kožené čalounění.
Posun k luxusnějším segmentům
Po uvedení vozů Peugeot 2008 a e-2008 loni v květnu je nyní řada SUV kompletně obnovená. Potvrzuje posun značky směrem k luxusnějším segmentům a svou identitu podporuje atraktivními designovými prvky. Nové modely ztělesňují inovativnost Peugeotu, který v roce 2020 slaví 210 let. DNA nejstarší automobilové značky na světě se opírá o její inženýry a designéry, kteří se nebojí převracet zažité principy a přicházet s novými standardy mobility, technologií a designu.
Nový Peugeot 508 L PHEV
Plug-in hybridní fastback Peugeot 508 L PHEV je pro návštěvníky autosalonu v Kantonu pastvou pro oči. Zaměřuje se na cílovou skupinu převážně z měst, která volí vysoce kvalitní produkty a nejnovější technologie. Vnější design Peugeotu 508 L PHEV se svou dynamickou a ostrou siluetou a designem masky chladiče inspiruje od koncepčních vozů Exalt a Instinct. Podpis na přídi kapoty vzdává hold vozu Peugeot 504. Peugeot i-Cockpit® (digitální přístrojový panel, kompaktní volant a dotykový displej s ovladači ve tvaru klavírních kláves) dodává kabině futuristický a vysoce kvalitní vzhled.
Peugeot 508 L PHEV je vybaven motorem 360 THP (přímé vstřikování s turbodmychadlem) v kombinaci s elektromotorem Aisin. Tyto motory jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou Aisin. Jejich společný výkon je 183 kW, maximální točivý moment dosahuje 360 Nm. V nabídce jsou tři režimy jízdy: zcela elektrický, hybridní a sportovní. Potěšení z jízdy umocňuje podvozek a poloautonomní asistenční systémy řízení ADAS 2.0. Optimální bezpečnost podtrhuje i zařízení na ochranu baterie v případě kolize, které se testuje pro 12 různých typů extrémních podmínek.
Důsledná elektrifikace
Dongfeng Peugeot razantně urychluje svou strategii „Move to Electric“. Do roku 2023 budou mít všechny modely Peugeot kromě verze se spalovacím motorem i elektrifikovanou verzi. Do roku 2025 bude řada plně elektrifikována. „Stoprocentně elektrické nebo plug-in hybridní technologie, které jsou nyní dostupné v nabídce značky Peugeot, pokrývají hlavní segmenty čínského trhu. Jde o městská a kompaktní SUV, stejně jako o segment střední a prémiové třídy, kterou zastupuje Peugeot 508 L PHEV sedan,“ řekl generální ředitel společnosti Dongfeng Peugeot David Guérin.
Dongfeng Peugeot myslí na budoucnost
Skupiny Dongfeng Motor a PSA nedávno prodloužily spolupráci prostřednictvím společného podniku až do roku 2037. Dongfeng Peugeot zůstává věrný svým hlavním zásadám: přicházet s modely s identitou Peugeot a současně se specifickými čínskými stylistickými rysy. Nabízenou řadu podporují plány „Yuan +“ a „5 Guarantees“, které zákazníkům poskytují zajištění.
V nadcházejících letech se bude společnost Dongfeng Peugeot řídit produktovou strategií „1+N“, která zaručí uvedení nejméně jedné novinky každý rok, a také exkluzivních modelů přizpůsobených očekáváním čínských zákazníků. Na čínský trh budou pravidelně uváděny budoucí platformy a modely skupiny PSA.
Text: Bohumil Brejžek
Foto: Peugeot