Na lince pro seniory poskytne Praha v době epidemie kromě nákupu i psychologickou pomoc

Od víkendu je v plném provozu nová informační linka 800 160 166 pražského magistrátu, která je určena především seniorům a dalším potřebným. Zkušení operátoři na této lince poskytnou volajícím nejen pomoc s dovážkou nákupu potravin a hygienických potřeb až domů, ale nově zajistí případně i psychologickou pomoc. Pomoc v terénu poskytnou dobrovolníci z řad Červeného kříže, skautů, Života 90 a další, kteří se zaregistrují přes web pomahamepraze.cz.

Chci na tomto místě poděkovat všem zúčastněným, kteří se na vzniku této telefonní linky se všemi jejími službami podíleli. Nečekáme na to, s čím přijde vláda, jednáme sami. Jsme schopni našim nejohroženějším poskytnout informace, rady, psychologickou pomoc nebo zavážku nákupu a jídla až domů. Za to chci všem, kteří se na tom podílejí, opravdu poděkovat,“ říká náměstek primátora Petr Hlubuček.

Každý z dobrovolníků, který se přihlásí na webu www.pomahamepraze.cz dostane speciální magistrátní kartičku, kterou se v případě potřeby prokáže. Dobrovolníci dostanou vstupní školení o dodržování hygienických pravidel při styku s dotyčnými občany.

Snažíme se tímto předejít možnému riziku zneužití důvěry našich seniorů,“ dodává Petr Hlubuček.

Na provozu linky se podílejí soukromé firmy Košík a Rohlík. Invia zase poskytla operátory svého call centra.

Vedle této pomoci seniorům došlo ke zrušení pravidel týkajících se parkování v modrých zónách. Věříme, že toto opatření pomůže zlepšení vzájemné pomoci mezi občany. Řada ze seniorů, kteří jsou nabádáni k tomu, aby zůstali v těchto dnech doma, bydlí právě v rezidenčních zónách. Chceme takto umožnit lepší obslužnost v rámci rodin,“ dodává Petr Hlubuček.

You may also like...