Najděte jména svých přátel na plechovkách Coca-Cola a oslavte společně své přátelství
Legendární kampaň „Share a Coca-Cola“ je zpátky. Tentokrát vyzývá především příslušníky mladé generace k setkávání v reálném světě, aby zažili kouzlo sdílených zážitků. V roce 2011 jste poprvé mohli na lahvích a plechovkách najít své jméno na místě ikonického loga Coca-Cola. Nyní vás čeká nová mise s cílem najít jména nebo přezdívky svých přátel a potěšit je sdílením tohoto osvěžujícího nápoje nezaměnitelné chuti. Nejenže tak oslavíte své kamarádství, ale především si vytvoříte milé vzpomínky na společně strávené chvíle, které vám zůstanou na celý život.
Přátelství má mnoho podob a kampaň „Share a Coca-Cola“ přichází s cílem oslavit jedinečnost opravdového přátelství v reálném světě. Podle reprezentativního průzkumu značky Coca-Cola, který letos v únoru realizovala výzkumná agentura Ipsos, je totiž jen polovina z nás spokojena s tím, jak často se setkává se svými blízkými přáteli. Druhá polovina by se s nimi chtěla vídat častěji, ale brání jí v tom nedostatek volného času kvůli práci nebo škole. Nic však nenahradí čas s těmi, které máme rádi, proto je správná chvíle to změnit.
Všudypřítomné technologie sice mohou lidi sbližovat, ale skutečná blízkost vzniká zejména na základě společných zážitků. Své o tom ví generace Z, která jako vůbec první vyrostla v prostředí chytrých telefonů a sociálních sítí. Staly se tak součástí jejího přirozeného světa. To však neznamená, že tito mladí lidé netouží po autentických vztazích. Naopak jsou to právě oni, kdo se v dnešní době snaží najít rovnováhu mezi digitální a osobní blízkostí.
„Mladí lidé jsou ve spojení se svými přáteli téměř každý den, nicméně osobně se vídají mnohem méně. Cílem naší kampaně je připomenout, že naše hlavní vzpomínky vznikají ve chvíli, kdy se reálně setkáváme se svými přáteli, sdílíme spolu své radosti i strasti, a zažíváme tak opravdové okamžiky přátelství,“ uvádí Mária Drotárová, Senior Brand Manager Coca-Cola ČR a SR, a dodává: „Jakmile někomu darujete personalizovanou plechovku Coca-Cola, tak ho potěšíte a zároveň mu ukážete, že na něj myslíte.“
Z průzkumu dále vyplývá, že každý z nás má alespoň jednoho blízkého přítele, více než polovina lidí má dva nebo tři, ale pouze menšina dotázaných uvedla, že by v současnosti měla více než pět blízkých přátel. Lidé nejčastěji vnímají ostatní jako své blízké přátele proto, že je berou takové, jací jsou. Vzájemně si důvěřují, jsou si oporou v těžkých chvílích, přičemž jindy se zase spolu dokážou zasmát, popovídat si a užít si zábavu. Aby takové vztahy s přáteli vydržely co nejdéle, je potřeba o ně pečovat.
Díky limitované edici Coca-Cola nyní můžete svým přátelům udělat radost a připravit jim skutečně jedinečné překvapení v podobě personalizované plechovky s oblíbeným osvěžujícím nápojem. Na výběr je ze široké nabídky jmen či přezdívek.
Pokud jméno nebo oblíbenou přezdívku nenajdete v obchodech, máte možnost si ji objednat on-line prostřednictvím e-shopu coca-cola.cz. Plechovka tak bude symbolem vašich společných zážitků, ať už ponese jméno vašeho nejlepšího kamaráda nebo jakékoliv jiné slovo, které vystihuje vaše vzájemné přátelství.






Coca-Cola vytvořila i The Memory Maker. Na webových stránkách nebo v aplikaci Coca-Cola nahrajete své fotografie s přáteli, vytvoříte si vlastní video meme, které pak můžete sdílet na sociálních sítích, a užít si společně spoustu zábavy. „Chceme lidem připomenout sílu každodenních okamžiků, které jsou klíčové při vytváření dlouhodobých přátelství. Ikonická kampaň ‚Share a Coca-Cola‘ oslavuje čisté kouzlo reálného přátelství. Nejde jen o sdílení na sociálních sítích, mluvíme o skutečných chvílích, které spolu blízcí lidé prožívají a The Memory Maker jim je pomůže krásně zvěčnit,“ doplňuje ke kampani Mária Drotárová
Personalizované lahve a plechovky budou v obchodech k dostání od dubna. Stačí pak najít jméno či přezdívku vašich přátel a společně si s nimi připít na jedinečnost vašeho přátelství.
Průzkum zaměřený na vnímání a udržování přátelství v současné společnosti probíhal v únoru 2025. Pro značku Coca-Cola ho realizovala výzkumná agentura Ipsos na reprezentativním vzorku populace ČR ve věku 16 až 65 let, celkem bylo dotázáno 1 029 respondentů.