Nákupy s pejskem: První edukační koncept pro majitele psů v OC Stromovka

Iniciativa Lepší město pro zvířata přináší nový koncept pet-friendly obchodního domu. Vlajkovou lodí se stala OC Stromovka na pražské Letné, kde byl ve spolupráci s odborníky vytvořen speciální edukační systém pro majitele psů. V Praze má psa zhruba čtvrtina obyvatel, 45 % Pražanů shoduje na potřebě větší informovanosti pejskařů. Uvedení vzdělávacího pet-friendly konceptu je dalším krokem edukativního projektu, jehož cílem je vytvoření prostředí přátelského pro lidi i jejich domácí mazlíčky. 

Koncept obchodního centra, kde jsou vítáni domácí mazlíčci, vznikl ve spolupráci s psím trenérem a věnuje se edukaci psích páníčků na více rovinách. V rámci osvětového systému vznikla mimo jiné například vyhrazená místa pro pejsky v rámci centra, kde je návštěvníkům vysvětleno, jak mohou pejska odložit a co je potřeba k tomu znát.

Z dat, které máme k dispozici vyplývá, že ačkoli je Praha vnímaná jako pet-friendly a pejskařů žije v naší metropoli opravdu hodně, je stále zapotřebí správná edukace obyvatel o tom, jak se chovat ohleduplně ke svému okolí i k mazlíčkům. Věříme, že pet-friendly OC Stromovka bude dalším krokem, jež přispěje k lepšímu světu pro zvířata, což je naší dlouhodobou misí,“ říká Daniela Hlaváčková, marketingová ředitelka pro střední Evropu ve společnosti Mars, po jejíž záštitou iniciativa Lepší město pro zvířata vznikla.

Vedle přehledného navigačního systému nechybí ani edukační tabule a návody, kde zákazníci naleznou užitečné rady, jak například správně nasadit náhubek. Speciální informační materiály jsou rovněž umístěny ve food court zóně nebo u výtahů. Podle odborníků je navíc nakupování se psem jeden ze způsobů, jak naučit pejska socializaci v rušném prostředí.


Nákupy s pejskem

Výsledky nedávného průzkumu, který si nechala zpracovat iniciativa Lepší město pro zvířata, ukazují, že 40 % pejskařů by ocenilo vstup s mazlíčkem do obchodního centra a do více obchodů v nákupním centru. 36 % majitelů by uvítalo místa na odpočinek v nákupních domech, kde mohou pejska bez starosti odložit během doby pobytu. „V našich prostorách jsou pejsci vítáni dlouhodobě, nicméně zákazníci často nevědí, jak se zvířetem v prostorách chovat, kam s ním mohou a kam ne. Proto jsme moc rádi, že jsme se mohli spojit s iniciativou Lepší město pro zvířata a vytvořit návodný systém, díky kterému se pejskaři snadno zorientují v našich prostorách,“ doplňuje Anna Vraná, marketingová manažerka OC Stromovka.  

Jedním z cílů projektu Lepší město pro zvířata je do budoucna inspirovat i další kavárny, restaurace a nákupní domy, aby se k iniciativě připojily a přizpůsobily své prostory po vzoru OC Stromovka. Iniciativa tak pokračuje v úsilí, které započala minulý rok. V prosinci pod její záštitou vznikla veřejná debata s odborníky na téma pet-friedly město, kde byly rovněž oficiálně představeny výsledky průzkumu na toto téma mezi obyvateli Prahy.

You may also like...