Nová kampaň mikropůjčky Kamali se nebojí ukázat na zásadní nešvary na trhu
V nové televizní kampani Kamali od Home Creditu otevřeně ukazuje podmínky mezi mikropůjčkami, srovnává se s konkurencí a klade si jednoduchou otázku, proč je nabídka na trhu malých půjček tak odlišná a zákazníci mohou zaplatit za stejnou půjčku u jiných poskytovatelů až 10 krát více. Mikropůjčka Kamali od Home Creditu se dlouhodobě umísťuje na předních pozicích ve srovnáních a průzkumech nezávislých organizací, novými spoty chce Home Credit také odstartovat kampaň za kultivaci trhu.
Jak uvádí Člověk v tísni ve svém posledním Indexu odpovědného úvěrování z června letošního roku, ve kterém se věnoval právě mikropůjčkám, jsou v ceně půjček obrovské rozdíly. Poukazuje na to, že některé společnosti nabízejí sice přijatelnou úrokovou sazbu, avšak vedle ní účtují vysoké poplatky.
Reklamní spot je ke shlédnutí na: youtu.be/kamali
„Jak ukazuje samotný spot, Home Credit umí nabídnout pod svojí značkou Kamali slušnou malou půjčku, za 10 000 Kč na jeden měsíc zaplatí zákazník 330 Kč. V reklamě jsme otevřeně ukázali, že za zapůjčení stejné sumy si zákazník od jiných poskytovatelů musí připravit až 3 250 Kč,“ uvádí Roman Kůgel, vedoucí odpovědný za Kamali v Home Creditu.
Poprvé v historii tedy ukazuje Home Credit skutečné rozdíly mezi hráči na trhu mikropůjček a akcentuje rozdílnost v cenových hladinách. „Novou kampaní otevíráme debatu, jak je možné, že Kamali může mít přibližně 10 krát nižší náklady pro klienta než je průměr trhu mikropůjček, a přesto být zisková? Poplatkem za poskytnutí, který v našem spotu ukazujeme, celý tento nehezký příběh teprve začíná. Dalším, a to minimálně stejně závažným nákladem pro klienta, jsou poplatky za prodloužení půjčky, které si většina poskytovatelů na trhu mikropůjček dovolí nastavit ve výši několika tisíců za měsíc v případě již zmiňované půjčky ve výši 10 000 Kč,“ vysvětluje Roman Kůgel.
Home Credit tak chce jednoznačně dokázat, že je možné nabízet bez problémů slušné podmínky klientům na trhu mikropůjček, které nevedou k předlužení klienta, či bankrotu rodinného rozpočtu. „Z dlouholetých zkušeností víme, že klienti se pro tento typ úvěru rádi vracejí a nevidíme důvod, aby jim byly účtovány poplatky v tisícikorunách za vypůjčených 10 000 Kč se splatností 1 měsíc. Přitom Kamali to umí za 330 Kč,“ popisuje situaci Roman Kůgel.
Kamali není jenom férová půjčka od odpovědného poskytovatele, ale mezi její další přednosti patří možnost sjednání půjčky online a užitečná mobilní aplikace. Home Credit udává trend v digitalizaci a zavádění technologických novinek na nebankovním trhu. V roce 2020 přišel jako první nebankovka s virtuální kartou, dvoufaktorové ověřování plateb zavedl ještě před platností směrnice EU, placení pomocí mobilních zařízení spustil dříve než některé banky. Mobilní aplikace ke správě financí je samozřejmostí už několik let a Kamali také umožňuje identifikaci pomocí BankID nebo předvyplnění žádosti pomocí technologie OCR. O konsolidaci je možné požádat online a Home Credit také zpřístupnil online nákupy ve stovkách e-shopů na splátky na pár kliknutí. V červnu navíc uzavřel spolupráci s jedničkou v e-commerce, společností Alza.
TV spoty Kamali začaly v první polovině července vysílat televizní kanály Prima Group, Atmedia a TV Óčko a také jsou ke shlédnutí na Youtube. Na jejich vzniku se opět podílela zlínská IS Produkce, kreativa vznikla v Home Creditu, jehož interní oddělení přišlo s nápadem vymezení se vůči trhu mikropůjček. Novým spotem navazuje Home Credit na předcházející reklamy ve formě písně Kamali, která provází diváka celou reklamou. Kreativa je postavena na tom, že skupina kamarádů zdolává české kopce na kolech a navozuje pozitivní emoce vycházející z toho, že si díky půjčce mohli výlet užít.