Nová Kona hybrid – dokonalá ve všech směrech

SUV Kona od korejské automobilky Hyundai je cokoliv, jen ne nenápadné. Někomu se líbí více, jinému méně, rozhodně ale nikoho nenechá lhostejným a téměř každý na ni má názor. Pojmenovaná je podle okresu Kona na ostrově Hawai.

Modelová řada Kona byla na evropský trh uvedena v říjnu 2017.    V loňském roce pak přišel Hyundai na náš trh s Konou hybrid, jíž tak výrazně doplnil předchozí motoristickou řadu. Je jen samozřejmé, že nová Kona s sebou přinesla i celou řadu významných inovací.

Měli jsme možnost si hybridní Konu vyzkoušet během celého týdne, kdy jsme měli tento model díky laskavosti výrobce k dispozici. Zapůsobil na nás hned na první pohled svým nepřehlédnutelným propracovaným a dynamickým designem.

Poutající exteriér

Kona sází na styl, což se nejvýrazněji projevuje na přídi 4165 mm dlouhého vozu. V jedné skupině se nacházejí světla pro denní svícení, která jsou velmi úzká a protažená do stran, a teprve pod nimi jsou klasické světlomety. Mlhové světlomety jsou až velmi nízko v nárazníku a spíše blíž středu. Když auto svítí pouze LED denního svícení, vypadá to cool.

Maska chladiče je výrazná a ostrých a ostrých tvarů. Ještě odvážnější je záď, kde zadní světlomety jsou úzké a dlouhé a zasahují od boků auta až hluboko do pátých dveří. Velmi komplikovaný je celý detail s plastovým dílem na bocích. Kona se navíc ani nebojí barev, v nabídce laků najdete i třeba výraznou žlutozelenou a auto si lze pořídit i ve dvoubarevném provedení.

Na první pohled zaujmou 18“ kola z lehké slitiny s high tech designem, jež byla navržena exkluzivně pro Hyundai Kona Hybrid. Výrazná kola s dvěma barevnými odstíny společně s pneumatikami Michelin Pilot Sport 4 přispívají k vynikající ovladatelnosti vozu.

Exkluzivní interiér s barevným akcenty

V kabině už Kona Hybrid není tak excentrická jako zvenčí, ale působí robustně a hodnotně a přináší kvalitně zpracovaný interiér, který lze personalizovat výběrem ze čtyř barevných kombinací. Stylové bílé rámečky kolem výdechů klimatizace a manžety voliče automatické převodovky kontrastují s leskle černými povrchy klik dveří, na volantu a mřížkách výdechů klimatizace. Kontrastní prošívání nechybí ani na stylových sedadlech. Kromě bílé jsou na výběr další tři barvy – svítivě oranžová, žhavě červená a limetkově zelená.

Kona má velmi bohatou výbavu, ostatně, tím vozy značky Hyundai vždy vybočují z řady. Už v základu vůz dostal asistenta pro udržování v jízdních pruzích a také elektronická parkovací brzda je součástí standardní výbavy. Přístrojová deska je přehledná, rychle se vyznáte, kde co je. Na přístrojový štít je skvěle vidět a budíky jsou dobře čitelné. Logické uspořádání přístrojů v interiéru považujeme za významnou výhodu tohoto auta. 

Multimediální a navigační systém

Na přání dodávaný multimediální a navigační systém se snadno ovládá a zobrazuje širokou škálu užitečných informací na 10,25″ dotykovém displeji s funkcí děleného zobrazování a umožňuje hlasové ovládání v šesti jazycích (pouze ve spojení se systémem Blue Link) s využíváním znalostí z cloudu. Displej lze individualizovat dvěma verzemi hlavní plochy a editováním zobrazovaných ikon a funkcí. Standardním systémem v oblasti konektivity je Display Audio. Uživatelská plocha chytrého telefonu je přenášena na 7″ displej prostřednictvím systému Android Auto nebo Apple CarPlay. Na přání je k dispozici podložka pro bezkabelové indukční nabíjení v souladu se standardem Qi.

Výhody hybridního pohonu

Vychutnali jsme si zrychlení elektromotoru a mimořádně plynulé řazení. Dynamický tandem elektromotoru s permanentním magnetem o výkonu 43,5 koní a speciálně naladěného 1,6 litrového zážehového motoru Kappa GDI s přímým vstřikováním o výkonu 105 koní dodávaly systémový výkon 141 koní, pracovaly společně za podpory lithium-iontového polymerového akumulátoru a zajišťovaly vynikající spotřebu paliva a nízké emise CO2, aniž bychom museli měnit své řidičské návyky nebo nabíjet akumulátor. Ten získával energii zejména pomocí rekuperačního brzdění. Záruka na něj je osm let nebo 160.000 kilometrů podle toho, co nastane dříve. Výrobce garantuje, že do té doby kapacita baterie neklesne pod sedmdesát procent stavu, když byla nová.

Inovativní šestistupňová dvouspojková převodovka DCT nám pak poskytovala bezstarostnou jízdu a jedinečný řidičský zážitek. K dispozici jsme měli dva volitelné jízdní režimy: Eco a Sport, přičemž sportovní režim je charakterizován odlišnou softwarovou mapou s pozdějším řazením vyšších převodových stupňů. Při sportovním režimu jízdy jsme také občas využívali řazení pádly pod volantem.

Prediktivní řízení využití energie

Excelentní spotřeba pohonných hmot a nízké emise CO2 jsou podpořeny prediktivním řízením využití energie ECO-DAS. Pokud do integrovaného navigačního systému zadáte cíl cesty, systém zanalyzuje výškový profil trasy a podle potřeby nabíjí nebo vybíjí akumulátor, aby maximalizoval jeho využití. Asistent jízdy na volnoběh využívá informace z datových podkladů navigačního systému, aby vás upozornil na vhodný okamžik zahájení zpomalování (sundání nohy z pedálu akcelerátoru či vypnutí tempomatu) bez zbytečného brzdění na poslední chvíli.

Závěrem

Zásluhou špičkových asistenčních systémů Hyundai SmartSense se KONA Hybrid stala lídrem segmentu s nejnovějšími technologiemi aktivní bezpečnosti, od automatického nouzového brzdění až po detekci vozů v mrtvém úhlu, kdy zvládá řidiče upozornit na hrozící nebezpečí, ale také aktivně držet vůz v jízdním pruhu.

Cena hybridní Kony začíná na 599.990 Kč, námi testovaný vůz pak stál 716.890 Kč. A je určitě příjemné, že ke všem novým vozům Hyundai navíc zdarma poskytuje celou řadu benefitů. Jedná se například o pětiletou komplexní záruku bez omezení počtu kilometrů, pětileté asistenční služby, sadu zimních kol, tankovací kartu, která majitele v České republice opravňuje k získání slevy 0,40 Kč za každý natankovaný litr paliva a některé další.

Text a foto: Bohumil Brejžek

You may also like...