Nová vlajková loď Renaultu – Renault Rafale
Renault otevřel objednávky na svoji novou vlajkovou loď, jíž bude automobil Renault Rafale, jeden z pilířů strategie Renaulution, odhalený v červnu loňského roku na Paris Air Show v Le Bourget ve Francii. Jedná se o model symbolizující posun značky směrem vzhůru do vyšších segmentů a podtrhující schopnost oslovit všechny typy zákazníků. První vozidla v dealerské síti budou zákazníkům v České republice k dispozici ještě před létem.
Model Renault Rafale E-Tech full hybrid bude dostupný ve dvou výbavových stupních a to techno a esprit Alpine s efektivní hybridní pohonnou jednotkou o výkonu 200 koní. Nabídka modelu Renault Rafale E-Tech full hybrid bude startovat na 999 000 Kč s DPH za výbavový stupeň techno a 1 099 000 Kč s DPH za výbavový stupeň esprit Alpine. Do konce roku Renault představí také výkonnou motorizaci E-Tech 4×4 300 koní, jež bude vybavena přídavným elektromotorem na zadní nápravě a bude rovněž využívat specifické nastavení podvozku.
Bezkonkurenční potěšení z jízdy
Renault Rafale E-Tech full hybrid je dlouhý 4,71 metru, široký 1,86 metru, vysoký 1,61 metru a vychází z platformy CMF-CD, která byla navržena tak, aby odpovídala všem typům elektrifikace. Zásluhou dynamického designu a silné osobnosti nabízí Renault Rafale bezkonkurenční potěšení z jízdy. Je to potěšení, které sdílejí všichni cestující, kteří využívají velkorysý prostor na palubě a inovativní prvky interiéru. Prostor pro cestující ve druhé řadě sedadel je velmi komfortní, s prostorem na kolena 302 mm. Prostor pro hlavu na zadních sedadlech 880 mm je zachován i přes karoserii připomínající kupé. Ani zavazadlový prostor není postihnut tvarem karoserie, jeho objem činí 627 litrů.
Obzvláště inovativním prvkem je panoramatické střešní okno solarbay® s elektronicky nastavitelnou průhledností navržené technologií PDLC (Polymer Dispersed Liquid Crystal). Úroveň průhlednosti lze snadno nastavit hlasem prostřednictvím Google Assistant nebo ovládacím tlačítkem.
Systém řízení všech kol
Díky výkonné a úsporné hybridní motorizaci s výkonem 200 koní a multimódové automatické převodovce je Renault Rafale E-Tech full hybrid na vrcholu svého segmentu, pokud jde o dojezd (až 1 100 km), spotřebu a emise CO2 (4,7 l/100 km a 105 g CO2/km). Přesnosti podvozkové platformy přináší bezkonkurenční emoce z jízdy umocněné systémem řízení všech kol 4CONTROL advanced společnosti Renault. Tento systém řízení zadních kol, který je standardně k dispozici ve výbavovém stupni esprit Alpine, výrazně zlepšuje ovladatelnost při proplétání se městem nebo při průjezdu zatáčkou ve vyšších rychlostech.
Multimediální systém openR link odstraňuje bariéry mezi digitálním světem vně a uvnitř kabiny. Multimediální systém obsahuje integrovaný systém Google Android Automotive a lze jej používat jako chytrý telefon. OpenR link poskytuje také integrované služby Google Automotive, díky nimž máte na dosah ruky navigaci Google Maps, integrovaného hlasového asistenta Google Assistant a více než 50 aplikací (v závislosti na zemi), které jsou dostupné na GooglePlay.
A něco navíc
Jméno Rafale nese v sobě dědictví, které započal Louis Renault před 91 lety. Louis Renault byl nadšencem do letectví a v roce 1933 koupil leteckou společnost Caudron. Díky fúzi dvou společností vznikla zcela nová značka Caudron – Renault. První Rafale v naší historii, Caudron – Renault C.460 Rafale, byl jednomístný závodní letoun, který byl navržen v roce 1934 pro rekordy a jehož bylo vyrobeno jen několik exemplářů. Odvážná konstrukce, špičková aerodynamika a mimořádné výkony tohoto letounu však zanechaly výraznou stopu v historii letectví a učinily z něj legendu, podobnou legendu, kterou byla jedna odvážná francouzská pilotka Hélène Boucher, která dokázala na tehdejší dobu nemožné a získala s letounem Caudron – Renault C.460 Rafale několik světových úspěchů v leteckém sportu.
Dnes, po devadesáti letech, Renault přichází na český trh s novým Rafale, přesněji řečeno s modelem Renault Rafale E-Tech full hybrid. Design modelu Renault Rafale je revoluční. Jedná se o náš první model, u kterého jsou použity ostré hrany karoserie, které jsou inspirovány právě aerodynamickými prvky z letounu Caudron – Renault C.460 Rafale. V interiéru jsou použity ušlechtilé a recyklovatelné materiály, nebo materiály zcela přírodního původu – pravý korek a břidlice.
Bohumil Brejžek
Foto: Renault