Nová zdravější alternativa nápojů v plechovce, určená pro děti a teenagery
Že energetické nápoje dětem do ruky nepatří, to snad už každý ví. Společnost Kofola, která pečuje o tradiční nápojové značky a každoročně přichází s produktovými inovacemi, se letos rozhodla nabídnout dětem nový drink v plechovce. Jupík SPARKY je postavený na vodě, ovocné šťávě a nízkém obsahu cukru a je určený pro čerstvé teenagery. Bude dostupný v designově atraktivní plechovce ve třech variantách – CHILL, FUN a HYPE.
„Stále sledujeme nové trendy a hledáme cesty, jak vyrábět naše produkty zdravější. Dali jsme si závazek snížit množství cukru používaného v našich nápojích o více než 10 %, a to se povedlo. Kde to jde, tam vyrábíme nápoje bez konzervantů a umělých sladidel. V kategorii energetických nápojů jsme loni uvedli inovaci, kdy namísto taurinu využíváme ve vybraných drincích guaranu, v kombinaci například s matchou. A protože jsme chtěli posílit zdravější alternativou i trh nápojů určených pro tzv. early teenagery, přicházíme s novinkou v atraktivní plechovce,“ vysvětluje Jannis Samaras, majitel a zakladatel Kofoly ČeskoSlovensko.
Mladí teenageři jsou důležitou skupinou spotřebitelů, která si teprve zakořeňuje stravovací návyky. Jde sice stále ještě o děti, které si ale kolem 9. roku začínají hledat svou autonomii – a to nejen v životě, ale také v tom, co konzumují. V tomto věku více experimentují, chtějí zkoušet nové příchutě, novinky v atraktivním balení a přicházejí také na chuť nápojům s bublinkami, které do té doby odmítali.
„Právě na to navazujeme s naší novinkou, která přináší v plechovce nejméně sladkou variantu nápoje pro děti na trhu, která je cool a trendy, avšak bez konzervantů, umělých sladidel a se 3 % ovocné šťávy,“ vysvětluje Sandra Horynová, manažerka značky Jupík.
Jupík SPARKY obsahuje šťávu z osmi druhů ovoce a přírodní aromata. Je vyroben na míru pro každodenní činnosti mladých teenagerů, podle kterých jsou jednotlivé varianty nápoje i pojmenované. Na regálech tak najdete Jupík SPARKY CHILL, FUN a HYPE.
„Rozhodli jsme se nejít cestou klasických příchutí, ale nazvat produkty podle nálady, kterou každý nápoj přináší. Ve spotřebitelském průzkumu jsme si potvrdili, že anglické výrazy jsou pro děti trendy. Rozumí jim a při výběru nápoje je dokonce výrazně oslovují. Právě proto často sahají po plechovkách, které nejsou z pohledu obsahu adekvátní jejich věku a aktivitě. Vybírají podle chuti, designu a statusu, který jim produkt přinese v jejich skupině,“ říká Horynová.
Oproti jiným nápojům s bublinkami se Jupík SPARKY vyznačuje jemnějším sycením, nižším obsahem cukru a ve srovnání s limonádami i přítomností ovocné štávy. Navíc – stejně jako zbytek portfolia značky Jupík – neobsahuje žádné konzervanty, umělá barviva ani sladidla. Novinkou si tak děti nezvykají ani na příliš sladký profil, který jim nabízejí jiné typy nápojů v plechovce, ani například na pivní chuť z ovocných nealko piv a radlerů.
„Recepturu jsme zdokonalovali téměř půl roku na základě zpětné vazby od relevantní cílové skupiny. Podle připomínek jsme lehce upravovali složení – například intenzitu sycení jsme přizpůsobili dětským preferencím, aby bublinky tolik neštípaly na jazyku,“ uzavírá Horynová.
Společnost Kofola vyrábí Jupíka SPARKY v plechovkách o objemu 330 ml, které budou dostupné ve všech běžných řetězcích, v gastro provozovnách, na čerpacích stanicích, ale i na e-shopech Rohlík nebo Košík. Ambasadorem nového produktu se stane talentovaný 13letý zpěvák a muzikant Matěj Plšek, který si získal srdce publika v soutěžích Hlas Česka nebo Česko Slovensko má talent. SPARKYHO představí nejen na sociálních sítích, ale i na šňůře rodinných festivalů Bezva Fest.