Nové svěží SUV Dacia Bigster Concept

Během prezentace strategického plánu Renaulution skupinou Renault poodhalila značka Dacia svou strategii na příštích pět let. Vytvořením obchodní jednotky Dacia-Lada bude moci Dacia zvýšit svou efektivitu a konkurenceschopnost a bude schopna oslovit další trhy a výrobky, a to zejména v segmentu C.

Již přibližně 15 let nabízí Dacia moderní, jednoduchá a atraktivní vozidla, při jejichž tvorbě vychází z nepřekonatelného know-how s využitím s nejmenšími možnými náklady osvědčené technologie a synergie skupiny Renault a Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Po dobu své existence Dacia vždy dokázala nabízet ta správná řešení v souladu s dobou a souznící se všemi trendy. I nadále se bude tato značka snažit nabízet vozidla odpovídající skutečným potřebám svých zákazníků a zároveň čelit novým výzvám automobilového průmyslu.

Dacia, která je známá svým jednoduchým prodejním modelem, se usadila ve 44 zemích, kde prodala více než 7 milionů vozidel, mezi nimiž byla řada nejprodávanějších vozů. Mezi soukromými zákazníky v Evropě je Sandero stále nejprodávanějším vozidlem ze všech segmentů dohromady a Duster jedničkou mezi SUV.

Dostupnost nebrání atraktivitě

Posun Dacie na vyšší úroveň prozrazuje především koncept SUV Bigster, které by se mělo v brzké budoucnosti dočkat sériové výroby. Vize zaujala na poměry Dacie futuristickým designem, za něžý by se nemusela stydět plejáda automobilek středního proudu. Bigster Concept je předobrazem otevření řady Dacia směrem k novým obzorům, kdy zpřístupní segment C za cenu vozidla z nižšího segmentu. Dacia Bigster Concept ztělesňuje vývoj značky. S dotykem svěžesti a smyslem pro outdoor. Dokazuje, že dostupnost není protikladem atraktivity. U Dacie jsme o tom přesvědčeni a toto vozidlo je toho důkazem,“ říká ředitel designu Dacie Alejandro Mesonero-Romanos.

Žolík v nabídce Dacie

Dacia Bigster je koncepční vozidlo vyvinuté společností Renault pro rumunskou značku a představené počátkem roku 2021. Koncept o délce 4,6 metru odhaluje sériové SUV, které bude konkurovat segmentu kompaktních crossoverů. Bigster se umístí nad velmi populární Duster a stane se dosud největší nabídkou Dacie. Stejně jako Duster bude na některých trzích pravděpodobně sériová verze Bigsteru prodávána jako Renault. Nové společné podnikání společností Dacia a Lada, jež obě vlastní Renault, pravděpodobně vytvoří rebadovaný model Lada i pro některé evropské a asijské trhy. 

Robustní exteriér

SUV Dacia Bigster může být zbrusu novým výtvorem, ale přesto s Dusterem druhé generace sdílí některé prvky, jako je tvar přední kapoty, ochranné desky v předním a zadním nárazníku a vertikální černé obložení v přední dveře. Oproti Dusteru je ale větší, se čtvercovými zadními náběhy, zejména širšími podběhy kol a novou architekturou osvětlení.

Zepředu jsou na každé straně mřížky a horizontální světlomety ve tvaru písmene Y. To zahrnuje dodatečné osvětlení se znakem ve tvaru X uprostřed, lemovaným dvojicí obdélníkových LED na každé straně. Všech sedm prvků se spojilo do téměř souvislé světelné lišty, která se táhne po celé šířce předního panelu. Mohutná linie kapoty, svislé otvory na bocích a velká ochranná deska zakrývající většinu nárazníku, dodávají SUV ostrý a drsný vzhled. Bigster prostě znamená pro Dacii začátek nové éry, kdy pravděpodobně použije recept Duster, aby se toto SUV stalo velkým hitem.

Dacia neposkytla technické podrobnosti, ale to jen proto, že Bigster byl představen pouze jako designový koncept. Dacia nyní nabízí v Dusteru širokou škálu motorů a lze s jistotou říci, že sériový model bude k dispozici také s širokou škálou pohonných jednotek.

Bohumil Brejžek
Foto: Renault

You may also like...