Nově vznikající unikátní e-shop nabídne udržitelné dárky, které mají skutečně smysl
Není vám lhostejný stav naší planety a rádi své blízké obdarováváte zajímavými věcmi šetrnými k životnímu prostředí? Pak vás zajisté bude zajímat, že se Asociace společenské odpovědnosti rozhodla vytvořit e-shop s udržitelnými dárky, které skutečně mají smysl nejen pro obdarované, ale i pro společnost a přírodu. Projekt lze momentálně podpořit na crowdfundingovém portálu Hithit.cz, kde na přispěvatele čeká celá řada unikátních udržitelných odměn, mezi kterými nechybí třeba ani legendární Céčka v novém recyklovatelném kabátku.
Nápad na vznik e-shopu pramení z dlouhodobé vize Asociace společenské odpovědnosti a její tříleté tradice vydávání katalogu udržitelných dárků svých členů. „Ten loňský přinesl více než 170 nápadů na udržitelné dárky, které dokázaly pozastavit kolotoč nákupního šílenství u velkých společností i jednotlivců. Nyní jsme se rozhodli z katalogu společně s našimi členy vybudovat odpovědnou e-commerce platformu, která prostřednictvím e-shopu nabídne prodej produktů a služeb s pozitivním společenským a environmentálním dopadem,“ popisuje Lucie Mádlová, zakladatelka a ředitelka Asociace společenské odpovědnosti.
E-shop Nakup na dobro vzniká ve spolupráci se sociálním podnikem Ergotep, jenž má dlouholeté zkušenosti s e-commerce a zaměstnává lidi se zdravotním postižením v regionu. E-shop bude nabízet pestrý sortiment smysluplných dárků a reklamních předmětů, který Asociace společenské odpovědnosti sestavuje za pomoci svých členů. V nabídce produktů budou k nalezení například designové up-cycle výrobky, móda, doplňky, kosmetika, ekologické praktické dárky, vybrané delikatesy, zážitky i „nedárky“ třeba v podobě dobročinných skutků, poukazů nebo charitativních produktů neziskových organizací.
Udržitelné dárky a Céčka nové generace baví i Lukáše Hejlíka
Spuštění e-shopu Nakupnadobro.cz je naplánováno na léto 2021. Jeho vznik je nyní možné podpořit prostřednictvím crowdfundingové kampaně na Hithitu, kde na přispěvatele čeká celá řada zajímavých udržitelných odměn. „Vybrané finanční prostředky budou použity na vybudování e-shopu a jeho provoz. Pokud projekt podpoříte, budete mít i vy velký podíl na tom, že výběr příštích vánočních dárků mnoha lidí potěší planetu i lokální firmy na úkor gigantických obchodníků. E-shop navíc dá práci lidem se zdravotním postižením v regionu, kteří se na jeho provozu a logistice budou podílet,“ říká Lucie Mádlová z Asociace společenské odpovědnosti.
Pomyslným symbolem kampaně se stala barevná SDGs Céčka vyrobená ze 100% recyklátu, která budou k zakoupení exkluzivně pouze v rámci kampaně na Hithitu. Každý balíček obsahuje symbolických 170 Céček v barvách 17 Cílů udržitelného rozvoje od OSN. Podporu kampani vyjádřil i herec a gastronadšenec Lukáš Hejlík, a to přímo v roli ambasadora projektu: „Na e-shopu udržitelných dárků vždy naleznete skvělou inspiraci a nakoupíte na dobro. A na jeho vznik můžete přispět například zakoupením limitované edice udržitelných Céček z recyklovaného plastu.“
Myšlenku vzniku e-shopu s udržitelnými dárky už na Hithitu podpořila i Montessori škola Andílek a advokátní kancelář PEYTON legal. Obě organizace se staly “partnery v dobrém”. „Projekt Nakup na dobro je o dobré energii, lásce a péči, rozhodnutí přispět bylo přirozené a šlo to samo. Céčka jsou pro nás symbol spojenectví, který se v nich skrývá, a je v této době to nejcennější hned po zdraví. Pocit, že v tom člověk není sám,“ popisuje hlavní pohnutky partnerství Hana Chramostová, ředitelka Montessori školy Andílek. Velký potenciál v něm vidí také Jakub Málek, partner PEYTON legal: „Když jsme se dozvěděli o záměru Asociace vytvořit ve spolupráci se sociálním podnikem Ergotep e-shop, byli jsme velmi nadšení. Myslím, že e-shop s udržitelnými dárky, které skutečně mají smysl – pro obdarované, společnost i přírodu, tu chyběl a doufám, že se tento nápad podaří realizovat.“
Více informací o kampani a možnostech, jak na ni přispět, naleznete zde.