Nový Opel Corsa – v dieselu ujede tisíc kilometrů na jednu nádrž
Po začlenění značky Opel do koncernu PSA se malý městský hatchback s bleskem ve znaku dočkal již šesté generace, která pochopitelně přinesla celou řadu změn. Vyrábí se ve španělské Zaragoze, ale využívá francouzské platformy, motory, převodovky, multimédia a asistenční systémy. O to větší zázrak je, že je pořád tak nějak svůj a jak u Opla raději zdůrazňují, stále stoprocentně německý.
Z Corsy se přitom stalo de facto dvojče Peugeotu 208 – auta se sice liší zevnějškem, technické srdce ale mají totožné. Corsa využívá modulární platformu CMP, díky čemuž mohli konstruktéři vystavět na podvozku auto větší, než ve které se vozili pasažéři páté, ještě plně německé generace Corsy. A zároveň se díky francouzsko-německé spolupráci podařilo notně snížit hmotnost automobilu těsně pod jednu tunu.
Klasický, ale bohatý interiér
Oproti Peugeotu 208 je interiér zcela klasický, ergonomický, s bohatou výbavou a hlavně prakticky řešený, kdy i například klimatizace se ovládá běžnými voliči a ne přes dotykovou obrazovku jako v Peugeotu. Palubní deska před spolujezdcem je výrazně useknutá a vzniká tak velkorysý prostor pro nohy. Naproti tomu prostor vzadu je poněkud stísněný a zadní dveře úzké. Zavazadlový prostor má pravidelné tvary a pod dvojitou podlahou ukrývá rezervu. Velikostně zapadá do průměru třídy a pro nároky většiny zákazníků bude jeho 309 litrů naprosto dostačující.
Interiér byl v případě námi testovaného auta nápaditě sladěný s exteriérem. Naše červená Corsa měla červenou linii nejen na čalounění, ale i na lemech koberečků a červené byly i bezpečnostní pásy. Z toho je patrné, že si u Opla potrpí na detaily. Volant provedený z kvalitní kůže s pěkným prošíváním a ryskou uprostřed perfektně padnul do rukou. Sportovní pedály z lehkých slitin dodávaly interiéru taktéž punc sportovně laděného vozu.
Nejmodernější technologie
V nové Corse nabízí Opel technologie, jež byly doposud obvyklé jen v automobilech vyšších tříd, jako jsou neoslňující světlomety IntelliLux LED Matrix, které se vůbec poprvé objevují ve třídě malých vozů. Osm LED segmentů je kontrolováno čelní kamerou nejnovější generace s vysokým rozlišením, která přizpůsobuje světelný paprsek dopravní situaci a okolí. Nejmodernější asistenční systémy – čtení dopravních značek, adaptivní tempomat či senzory chráněné boky vozu nabízejí značný bezpečnostní bonus. Systém udržování v jízdním pruhu se také v Corse objevuje vůbec poprvé. Za příplatek je v nabídce nová služba „Opel Connect“ umožňující přímé spojení s asistenční centrálou při poruše či nouzové volání v případě havárie.
Corsa může být vybavena rovněž mnoha technologiemi a doplňky zvyšujícími pohodlí, jež jsou pro Opel typické – vyhřívání volantu nebo vyhřívané kožené sedadlo s masážní funkcí u řidiče. Nad základní verzí jsou dostupné tři vyšší stupně výbavy, každý zaměřený na jinou cílovou skupinu, kdy Corsa Edition zahrnuje nejoblíbenější doplňky, Corsa Elegance je vybavena pro maximální pohodlí a Corsa GS Line přidává sportovní doplňky.
Motorizace, v benzínu i dieselu
S Peugeotem 208 sdílí Opel Corsa většinu techniky včetně nabídky motorizací skládající se ze čtveřice různých zážehových tříválcových dvanáctistovek a vznětové motorizace 1.5 CDTI, která je jediným čtyřválcem v nabídce. Poslední varianta byl i případ námi testovaného auta, u něhož jsme si museli zvyknout, že naftový motor o síle 102 koní a 250 newtonmetrů pomaleji reagoval na plyn a v nízkých otáčkách Corsa moc nejela. Vše si pak vynahradila ve středních a vyšších otáčkách, kdy ožila a solidně zrychlovala. Motor dovolal klidnou ekonomickou jízdu na vyšší převodové stupně i pod hodnotou 2 000 ot./min., kdy dosahuje nejpříznivější spotřeby nafty. Vznětová motorizace se rovněž vyznačuje tím, že je dostupná pouze se šestistupňovou manuální převodovkou, ačkoli dvě nejsilnější benzinové motorizace nabízejí osmistupňový automat. Manuální šestistupňová převodovka je však přesná a práce se spojkou intuitivní.
Závěrem:
Corsa je dlouhodobě nejprodávanější model značky Opel. Odhlučněná je fantasticky, vnímaný komfort z jízdy je pro sportovněji založeného člověka na perfektní úrovni. Nízká spotřeba nafty je pak bezpochyby největší předností Corsy s turbodieselem. Kombinovaná spotřeba se totiž pohybuje kolem čtyř litrů, což při jednačtyřiceti litrové nádrži představuje dojezd neskutečných tisíc kilometrů. Podle nás nejlepší auto ve své třídě.
Text a foto: Bohumil Brejžek