Nový portál Prague City Tourism usnadní pobyt návštěvníkům Prahy

Prague City Tourism spouští pilotní provoz největšího destinačního portálu v Praze prague.eu. Nový unikátní nástroj smart tourismu, který si společnost Prague City Tourism nechala vyvinout na míru, bude sloužit pro odbavování návštěvníků Prahy a výrazně jim zjednoduší pobyt v hlavním městě. Obsah se bude individuálně proměňovat podle toho, z jaké země uživatelé pochází. Jedná se rovněž o jeden z posledních klíčových dílků mozaiky rebrandingu a kultivace značky Prahy. V průběhu léta bude platforma rozšířena o další funkcionality a spuštěna v řádu měsíců do plného provozu.

Společnost Prague City Tourism spouští na doméně prague.eu smart tourism nástroj, který umožní komplexní odbavování klienta a zahrnuje v sobě propracované narativní vrstvy adaptované podle zdrojových trhů, snadnou orientaci i pro hendikepované, sběr dat
pro efektivní řízení Prahy jako destinace a další progresivní funkcionality. Web obsahuje: 

  • Narativní vrstvu, která prezentuje slavné příběhy a fenomény Prahy pro klíčové zdrojové trhy. Obsah se bude individuálně proměňovat návštěvníkům podle toho, z jaké země jsou. Jiný obsah tedy vidí návštěvník z Polska, Německa nebo Jižní Koreje, který má kulturně a sociologicky zcela jiné zázemí a odlišná očekávání od metropole. 
  • Jednoduchou orientaci pro lidi s různým typem hendikepu, platforma je tedy přístupná opravdu pro každého. 
  • Systém sběru klientské zpětné vazby včetně využívání umělé inteligence pro analýzu sentimentu, a to monitoringem zmínek o Praze na sociálních sítích. 
  • Sběr dat pro řízení Prahy jako destinace a jejich efektivní vyhodnocování. 
  • Schopnost integrace dat třetích stran jako je Golemio, Mapk20 a dalších. 
  • Vytvoření profilu klienta, který umožní personifikaci webu a na základě jeho chování mu nabídne pouze relevantní produkty.
  • Aktivní podporu B2B spolupráce formou speciálních partnerských profilů, kdy má partner detailní náhled na komunikaci nabídek, fakturaci provizí, smluv, sezónních nabídek apod. Součástí podpory B2B je i spolupráce v rámci služeb concierge. 
  • Platforma bude v několika jazykových mutacích, přičemž první je angličtina, ke které v následujících měsících přibudu další jazykové mutace.
  • Komplexní databázi turistických atraktivit jako jsou pražské památky, kulturní
    a volnočasová zařízení, ubytování i gastronomie. 
  • E-shop s rezervací a prodejem vstupenek, vycházek a vzdělávacích akcí a s prodejem suvenýrů. 
  • Kalendář kulturních akcí v Praze.

„Jsem rád, že má Praha jako destinace novou unikátní webovou turistickou platformu. Nový web prague.eu je tím nejlepším průvodcem pro domácí i zahraniční návštěvníky. Díky tomuto chytrému nástroji se návštěva Prahy stává pro cestovatele opravdu jednoduchá, protože vše potřebné mají na jednom místě. Postupně na web navážeme aplikaci My Prague, díky které budeme ještě snadněji řídit turistický ruch v Praze,” popisuje novou webovou platformu náměstek primátora Jiří Pospíšil 

„Takto propracovaný rozsáhlý systém žádný jiný evropský destinační web nemá. Jedná se o unikátní propojení funkcionalit, které se poskládají pro každého návštěvníka podle jeho zájmů nebo třeba národnosti,” vysvětluje předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro.

Postupně si turisté na portálu budou moci například nechat navrhnout výlet na míru nebo sledovat aktuální exkluzivní nabídky ve svém okolí. Stejně tak se jim zobrazí aktualizace v reálném čase, aby byl návštěvník včas upozorňován například na vyšší výskyt lidí v dané oblasti nebo na komplikaci v městské hromadné dopravě. Platforma bude také propojena s oblíbenou turistickou kartou Prague Visitor Pass.

„Platforma se bude o klienta během jeho návštěvy doslova starat a každá její sekce komunikuje duši Prahy z pohledu Pražana. V obsahu využíváme také narativy, které vzešly z humanitního výzkumu jednotlivých ústavů Akademie věd ČR. Ty se individuálně mění podle toho, z jaké země návštěvník webu pochází,” vysvětluje místopředsedkyně představenstva Prague City Tourism Jana Adamcová a dodává: „Kultivovaná klientela, na kterou cílíme, má vysoké nároky na kvalitu UX designu. Špičkový design portálu je tak symbolicky posledním dílkem mozaiky rebrandingu značky Praha, který jsme zahájili v roce 2020.“

V průběhu léta bude platforma rozšířena o další funkcionality a spuštěna v řádu měsíců do plného provozu. Jejím cílem má být posunutí klientského servisu na další úroveň. „V prvních týdnech budeme vyhodnocovat a optimalizovat veškeré funkcionality. Vzhledem k tomu, že se jedná o propracovaný systém vycházející z komplikovaného sběru dat, bude postupně docházet k jeho zdokonalování,” uzavírá předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro.

Dnešním dnem byl tento nový smart tourism nástroj spuštěný ve své pilotní fázi a v následujících měsících ho společnost ve spolupráci s dodavatelem bude optimalizovat a současně vyvíjet nové moduly včetně napojení na připravovanou turistickou aplikaci My Prague. 

„Vytvořili jsme nástroj, který je v oblasti cestovního ruchu naprosto unikání z mnoha důvodů. Nejen, že je uživatelsky nadstandardně přívětivý, ale v porovnání s ostatními destinačními weby ojedinělý ve své propracovanosti funkcionalit. Nyní takto robustní a propracovaný systém vyžaduje několikaměsíční testování v reálném provozu,” doplňuje Jana Adamcová.

Platformu pro společnost vyvinula společnost Meta IT, která zvítězila ve veřejné zakázce. Náklady na veřejný portál, tedy veřejnou část platformy, e-shop a profil My Prague Profile činí 2,72 mil. Kč, náklady na interní portál, tedy neveřejnou část pro obsluhu, B2B funkcionality, funkcionality pro obslužné procesy a obsluha zákazníků (CRM) činí 3,84 mil. Kč a náklady na korporátní web činí 0,4 mil. Kč.

You may also like...