OC Lužiny i navzdory covidu získává nové nájemce. Prodejnu tu otevírá elektro Okay
Navzdory covidu získává Obchodní centrum Lužiny nové nájemce. Poté, co zde vloni v prosinci zahájil prodej německý řetězec s textilem a domácími potřebami NKD a na jaře nová kavárna, otevřela začátkem července svou prodejnu v OC Lužiny elektro prodejna Okay s novým městským konceptem.
„Získat nového nájemce do obchodního centra v průběhu doby, kdy jsou kamenné prodejny v důsledku covidu uzavřeny nebo velmi výrazně omezeny, považuji za velký úspěch. Je zřejmé, že menší obchodní centra, která se zaměřují hlavně na služby a tvoří tak přirozená centra své spádové oblasti, jsou stabilním místem pro nákupy a lidé je budou navštěvovat bez ohledu na to, jak poroste nakupování přes internet,“ vysvětlil ředitel OC Lužiny Ondřej Stromajer.
Právě elektroprodejny jsou ukázkou toho, jak covid ovlivnil trendy v maloobchodu. Kamenné prodejny především ve velkých obchodních centrech se postupně změní spíše na showroomy, kam si lidé přijdou zboží prohlédnout a zakoupit, domů jim ho však obchodník přiveze přímo ze skladu. Týká se to však především velkých nákupních galerií. Výhodou OC Lužiny je v tomto ohledu relativně velký podíl služeb a fakt, že centrum je přímo na stanici metra Lužiny. To přivádí lidi do obchodního centra bez ohledu na změny trendů v nákupních zvyklostech.
Po covidu se lidé do OC tedy postupně vracejí. Aktuálně je návštěvnost centra zhruba na 80 procentech stavu v roce 2019, tedy před covidem. „Řada nájemců v důsledku pandemie posílila své online obchody. Nyní po rozvolnění se nicméně prodej vrací do původních kolejí a obchodníci většiny prodejen nadále spoléhají hlavně na přímý prodej. Z dlouhodobého hlediska proto předpokládáme, že se návštěvnost OC Lužiny brzy vrátí na původní úroveň před koronavirem,“ dodal Stromajer.
„OKAY přichází na Lužiny s konceptem, který nabídne ještě širší sortiment elektra“ řekl obchodní ředitel Okay David Nunvář. Okay je ryze česká společnost založená v roce 1994, která patří mezi nejvýznamnější prodejce elektra a nábytku. Provozuje 140 kamenných prodejen v České republice i na Slovensku a vlastní e-shop. Více než 1500 zaměstnanců, franšízantů a vyškolených specialistů pracuje na požadavcích 12 milionů zákazníků ročně.
V roce 2014 zdařile zrekonstruované obchodní centrum přímo na stanici metra Lužiny prošlo předloni další revitalizací. Aktuálně dosahuje obsazenosti 98 procent. Lidé v centru najdou nejen nového specialistu na elektro, ale také prodejny s oděvy, obuví, drogérii, květinářství, lékárnu, knihkupectví, domácí potřeby, hračky, trafiku a optiku a samozřejmě největší prodejnu centra – velký supermarket Billa. V OC Lužiny je k dispozici také řada provozoven služeb včetně několika bank, kadeřnictví, směnárny či sázkové kanceláře, ale například i městská knihovna a Česká pošta. Ve food court zóně je možné volit mezi klasickou restaurací zaměřenou na českou kuchyni Pivovar Lužiny nebo několika řetězci rychlého občerstvení jako je KFC, Oriental Food či Gourmet free style. OC Lužiny je součástí mezinárodní developerské skupiny UDI Group.