Opel Combo Life: Auto pro práci i rodinu
Pokud se vám zdá, že nové Combo Life se podobá Citroënu Berlingo nebo Peugeotu Rifter, tak vězte, že to není jen zdání. Jedná se v podstatě o stejná auta pocházející z dceřiných automobilek koncernu PSA, z nichž každá si ho upravila po svém. A nejen ony, stejným autem je i Toyota Proace City. V čem se od těchto aut Combo Life liší?
Auto, které si na nic nehraje
Opel Combo Life 1.2 Turbo je autem nové doby stvořené podle starých receptů dodržujících tradice kategorie MPV v kombinaci s komfortními prvky a příplatkovou výbavou, z níž většinu ale dostanete v rámci paketu Innovation už v základu za 429 900 Kč. Na nic se nehraje a s tím, co nabízí je dobrým společníkem jak pro malé živnostníky, tak pro rodiny s dětmi. Spojuje styl interiéru, konektivitu a v konečném důsledku, pokud si připlatíte za barvu, také image.
Combo myslí i na cestující na zadních sedadlech. Okna už nevyklápíte, ale otevíráte si je elektricky. Na každém zadním sedadle jsou isofixy pro dětské sedačky, ocenil jsem i připravený USB port a samostatné ovládání klimatizace v zadní části. Tři sklápěcí sedadla vytvoří po sklopení téměř rovnou plochu. Jako vysoce praktickou vidím možnost sklopit třeba jen prostřední sedadlo a do vzniklého prostoru naskládat lyže pro celou čtyřčlennou osádku. Užitečnost a praktičnost sedadel však na druhou stranu vytlačila jejich komfort a delší jízdu, třeba k moři, si v nich neumím dost dobře představit.
Neskutečná výbava
Nové Combo Life si můžete pořídit už za 339 900 Kč včetně DPH a za dalších 100 000 Kč přehršel komfortní výbavy., ať už je to dotykový skleněný multimediální displej s navigací, couvací kamera s úhlem záběru až 180 stupňů, hlídání mrtvého úhlu, 360stupňový asistent monitorování okolí vozu, elektricky ovládaná okna i v bočních posuvných dveřích, vyhřívaná sedadla, vyhřívaný volant, dvojité víko zavazadlového prostoru, dvouzónová automatická klimatizaci s duálním ovládáním intenzity ventilovaného vzduchu, střešní panel s LED osvětlením, panoramatická střecha, bezklíčové ovládání, adaptivní tempomat, systém nouzového brzdění, systém monitorování bdělosti řidiče a aktivní držení v jízdním pruhu.
Auto, jehož schopnosti oceníte
Základním faktorem je pro mnohé při výběru auta objem zavazadlového prostoru, který po sklopení zadních sedadel představuje úžasných 2.126 litrů. Přitom ale v případě nového Comba nemáte pocit, že byste seděli v dodávce, jako to bylo v případě těchto aut starší generace. Interiér přináší parádní vychytávky v podobě panoramatické střechy za příplatek, příjemný je i odkládací prostor umístěný nad hlavou. Množství odkládacích prostorů vás příjemně překvapí – může jich být až osmadvacet. Méně příjemná je naproti tomu úzká loketní opěrka připomínající dodávku, která na pohodlí cestování nepřidá.
Dobré jízdní vlastnosti
Během čtrnáctidenního testu jsem měl možnost vyzkoušet Combo jak při pěkném počasí, tak na sněhu i náledí, vždy obstálo se ctí. Snad jen bylo trochu náchylnější na silný boční vítr, což je ale u takto vysokého auta normální a je třeba s tím počítat. Kombinovaná spotřeba se pohybovala kolem 7,5 litru, na což měla vliv zejména jízda v kolonách po Praze, mimo město jsem dosahoval lepších hodnot. Na test jsem měl benzínový turbo motor 1.2 s výkonem 110 koňských sil, který byl za všech situací dostatečný, jen při rozjezdech je třeba si zvyknout na „kovový“ zvuk tříválce. Je jasné, že lépe by tomuto autu slušel čtyřválec 1.5 nebo diesel.
Závěrem
Pokud hledáte auto, které byste mohli přes týden využívat pro svoji pracovní činnost, a o víkendu pro rodinné cesty na chalupu, je Opel Combo Life pro vás to pravé a za velmi přijatelnou cenu. Díky ní mu odpustíte i malou chybu na kráse, jíž je absence full LED čelních světlometů.
Text a foto: Bohumil Brejžek