Opel Grandland GSe: Výkonné a stylové SUV
Krátce po představení vrcholných modelů řady Astra, tedy verzí Astra GSe a Astra Sports Tourer GSe, představil nyní Opel špičkový stupeň GSe i v řadě Grandland. S novým Grandlandem GSe bude mít Opel lákavý model i v segmentu výkonných SUV oblíbeného C-segmentu.
Výkonné SUV německé automobilky kombinuje vitalitu sportovních vozů se všestranností a atraktivním stylem, když nabízí především dynamiku a špičkovou trakci díky vysokému výkonu a pohonu všech kol. „Nový Opel Grandland GSe je výjimečně dynamický, všestranně schopný a stylový. Jsme přesvědčeni, že přiláká zákazníky, kteří od svého SUV chtějí nejen elektrifikaci, ale také sportovní zážitky,“ říká generální ředitel automobilky Opel Florian Huettl.
Design ve stylu GSe
Odvážnému a čistému designu modelu Grandland GSe dominuje osobitá „tvář“ značky Opel Vizor a charakteristické stylingové prvky verzí GSe: Litá kola 19“ (inspirovaná oceňovaným konceptem Manta GSe), unikátní zadní difuzor nebo znak GSe na víku zavazadlového prostoru. Dalším rozlišovacím prvkem je (volitelná) černá kapota motoru. Uvnitř pak na posádku čekají ergonomická přední sedadla s certifikátem AGR potažená Alcantarou. Stejně jako u faceliftovaného Grandlandu má GSe sportovní plastové obložení karoserie v barvě karoserie, LED světla a charakteristickou masku chladiče Opel Visor.
Motorizace
Nový Grandland GSe má přeplňovaný zážehový motor o objemu 1,6 litru doplněný o dvojicí elektromotorů, jedním u každé nápravy. Systémový výkon pohonného řetězce činí až 221 kW/300 k, přičemž předběžná spotřeba dle WLTP řiní 1,3 l/100 km a emise CO 2 31-29 g/km. Plug-in hybridní pohonné ústrojí dělá z Grandlandu GSe elektrifikovaný vůz s pohonem všech kol s optimální trakcí a prvotřídním zrychlením: Z 0 km/h na 100 km/h se Grandland GSe dokáže rozjet za 6,1 sekundy, což odpovídá sportovním vozům. Maximální rychlost činí 235 km/h, maximální rychlost na čistě elektrický pohon je omezena na 135 km/h.
Dokonalý mix sportovní ovladatelnosti
Nový Opel Grandland GSe dostal jedinečný a specificky naladěný podvozek: Řízení je přesně kalibrované pro verzi GSe, vpředu má vůz modifikované vzpěry McPherson s tužšími pružinami a špičkové tlumiče pérování KONI s technologií FSD (Frequency Selective Damping) umožňující různé charakteristiky tlumení vysokých frekvencí (od zavěšení kol) proti nízkým frekvencím (pohyby karoserie). Vzadu je propracované víceprvkové zavěšení a samozřejmě také tlumiče KONI FSD. Díky tomu nabízí Grandland GSe dokonalý mix sportovní ovladatelnost a cestovního pohodlí. V každé situaci a i v nejvyšších rychlostech Grandland GSe okamžitě a předvídatelně reaguje na jakékoli podněty řidiče a drží si typickou stabilitu při brzdění a v zatáčkách. Novinka jezdí na 19palcových kolech s designem inspirovaným konceptem Manta GSe.
Stellantis zatím nezmiňuje ceny pro Opel Grandland GSe. V závislosti na výbavě stojí Grandland Hybrid4 od 52 195 do 56 010 eur. Vzhledem k tomu, že GSe není jen další výbavovou řadou, ale má být postavena jako podznačka v prodeji, není zatím jasné, jak bude model naceněn.
Bohumil Brejžek
Foto: Opel