Peugeot Emotion Day 2022: Elektrický pohon získal uznání veřejnosti
Dvanáctý ročník Peugeot Emotion Day přivedl ke značce nečekaně velký počet nových klientů, novince Peugeot 308 zajistil velkolepé uvedení na trh a připravil půdu pro elektrifikovanou budoucnost značky Peugeot.
Ve čtvrtek 28. července dorazila flotila vozů Peugeot Emotion Day do pražských Letňan a ukončila tak 58 dní trvající testovací maraton. Bilance letošního ročníku je více než příznivá: 2500 potenciálních zákazníků, 4000 realizovaných testovacích jízd a obrovský vzestup zájmu o elektromobilitu, což je důležitým vkladem do budoucnosti značky.
Testovací vozy v pohybu
Akce Peugeot Emotion Day navštívila od 1. června do 28. července 38 míst po celé České republice. Jedenáct testovacích vozů bylo neustále v pohybu. Největší zájem přitáhl dle očekávání nejvýkonnější sériový vůz v historii značky, 508 Peugeot Sport Engineered. Absolvoval 638 jízd. Druhým nejžádanějším vozem s 485 jízdami byl Peugeot 3008 HYBRID4 300. Oba tyto modely jsou poháněny vysoce efektivním plug-in hybridním ústrojím složeným z benzínového motoru PureTech a dvou elektromotorů. V těsném závěsu za plug-in hybridy byl z hlediska počtu testovacích jízd model Peugeot e-2008, který vyzkoušelo 450 návštěvníků. Tento nejprodávanější elektromobil značky Peugeot v ČR si získává stále více příznivců. Za první pololetí letošního roku si v rámci modelové řady 2008 elektrické verze zajistily sedmi procentní podíl, což je více než dvojnásobek ve srovnání s rokem 2021.
Zdařilý ročník
„Naše elektrifikovaná nabídka se setkala s vřelým přijetím veřejnosti,“ říká ředitel značky Peugeot v ČR Marco Venturini, a dodává: „Zájem seznámit se s těmito vozy předčil naše očekávání. Předsudky opředená elektromobilita se na Peugeot Emotion Day ukázala v mnohem jasnějším, optimističtějším a přívětivějším světle. To považuji za velký přínos do budoucna. Připočteme-li si k tomu ještě 2500 potenciálních zákazníků, máme zřejmý důvod považovat letošní ročník Peugeot Emotion Day za mimořádně zdařilý.“
Nový Peugeot 308 poutal pozornost
Pozornosti návštěvníků samozřejmě neušla ani hlavní novinka letošního roku, nový Peugeot 308 ve verzích hatchback a SW. Akce Peugeot Emotion Day podpořila obrovskou poptávku, která už od uvedení tohoto modelu roste na všech trzích značky Peugeot. Ke konci června bylo celosvětově registrováno už 104 000 objednávek vozu 308, což jej jednoznačně řadí mezi bestsellery značky.
Bohumil Brejžek
Foto: Peugeot