Ministerstvo dopravy společně s ministerstvem vnitra rozhodlo o tom, že propadlé řidičské průkazy v rámci nouzového stavu budou považovány za platné. Zároveň ministerstva řeší s Evropskou komisí, aby opatření bylo možné prodloužit do 31. 3. 2021.

Rezervační systém odboru dopravněsprávních činností Magistrátu hl. m. Prahy je v současné době určen pro vyřízení neodkladných záležitostí. Aktuálně je kalendář zaplněn, je ale dobré pravidelně systém sledovat, zda se neuvolní některý termín. Rezervační systém obvykle nabízí termíny na následující zhruba dva týdny, přesto se podle zkušeností zhruba dvacet procent lidí na svůj termín vůbec nedostaví a blokuje tak termín ostatním. Při delších rezervacích byl v minulosti podíl lidí, kteří se nedostavili, ještě vyšší. Rezervaci je přitom možné zrušit a uvolnit tak prostor pro další případné zájemce. Další možné termíny k návštěvě pracovišť až do konce listopadu odbor dopravněsprávních činností otevře v nejbližší době.

Hlavní město současně žádá veřejnost, aby úřady po dobu nouzového stavu navštěvovala pouze v nutných případech, které nesnesou odklad, využívala výhradně objednávkový systém na stránkách www.praha.eu a s úřadem pokud možno komunikovala elektronicky. Nutné je také dodržovat bezpečné vzdálenosti, zásady hygieny a mít nasazenou ochranu dýchacích cest po celou dobu návštěvy úřadu.

Hlavní město na základě vládních nařízení upravilo úřední dobu na pondělí od 8.00 do 13.00 hodin a středu od 13.00 do 18.00 hodin. Výjimku tvoří odbor dopravněsprávních činností, který je v provozu i v ostatních pracovních dnech, ve kterých ale vyřizuje pouze klienty, kterým byl předem potvrzen termín k návštěvě.