Podíl českých maminek, které preferují vůz v automatu se za desetiletí zdvojnásobil
V AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna, tvoří ženy téměř 30 % zákazníků. Specifickou skupinu pak tvoří ženy – matky, které připomíná mezinárodní svátek Den matek, jež letos připadá na tuto neděli 8. května. Podle nejnovějších statistik skupiny AURES Holdings se v populaci maminek – řidiček těší největší oblibě benzinové automobily s manuální převodovkou v provedení kombi, MPV a SUV, které tvoří téměř 60 %. Nejvyšším tempem roste zájem o SUV, kterých se maminkám letos za čtyři měsíce prodalo více než za celý rok 2016.
České matky potkáte na silnicích nejčastěji ve vozech značky Škoda (26 %), Volkswagen (12 %) a Hyundai (8 %). Ženy, které mají ve vozech malé ratolesti, dávají stále přednost praktičnosti a hlavně bezpečnosti před komfortem a stylem. Jedním z důležitých faktorů při výběru novějšího vozu je velikost kufru a s ohledem na aktuální růst cen pohonných hmot průměrná spotřeba. Podle statistik provozovatele sítě autocenter AAA AUTO české ženy preferují benzinové motory (58 %). 23 % z nich preferuje automatickou předovku. „Automatická převodovka je stále oblíbenější napříč celou naší zákaznickou strukturou. V případě maminek je tento podíl ještě daleko vyšší, protože poskytuje větší komfort a bezpečnost při jízdě, kdy vás každou chvíli rozptylují děti. Přitom ještě před pěti lety si automat vybíralo sotva 10 % maminek,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings.
„V případě typu karoserie u zákaznic obecně stále vládne hatchback, ale jeho popularita od roku 2016 klesla ze 48 % na třetinu. Ženy s dětmi preferují kombi, MPV a čím dál více nám narůstá prodej vozů i v segmentu SUV, kterých se této skupině zákazníků prodalo letos již více než za celý rok 2016. Maminky kladou mnohem větší důraz na celkovou bezpečnost a bytelnost vozu. Sama z pohledu matky osmileté holčičky a aktivní řidičky preferuji větší bezpečné vozy s dobrým výhledem a velkým úložným prostorem,“ poznamenala Topolová. Z modelů automobilů je u maminek nejoblíbenější Škoda Fabia, Škoda Octavia a VW Passat.
Odlišné preference při pořizování vozu mají začínající řidičky. Pro ty je charakteristické vnímání automobilu především jako flexibilního dopravního prostředku a zároveň symbolu určité nezávislosti. Takové ženy si častěji vybírají menší vozy s nižším obsahem motoru, jejichž výhodou je celkově nižší spotřeba paliva a snazší manévrování, například při parkování v centru měst či podzemních garáží. „Mladé řidičky si ze 47 % vybírají praktické hatchbacky, ale ještě více u nich roste zájem o SUV. Letos jsme ženám do 25 let prodali jen za první čtyři měsíce již o 22 % SUV více než za celý rok 2020. Například manuální převodovku si ale stále pořizuje jen necelých 16 % z nich. Přestože jsou ženy obecně při výběru automobilů velmi pragmatické, čím jsou mladší, tím více při výběru automobilu zohledňují i módnost a například barvu vozu,“ doplnila Topolová.