Podle žebříčku BrandZ se Huawei pátým rokem v řadě umístila v žebříčku Top 50 nejhodnotnějších světových značek

Vytrvalost ve svém závazku inovovat a zvyšovat hodnotu pro globální spotřebitele přináší společnosti Huawei pozitivní výsledky. V žebříčku 100 nejhodnotnějších značek světa BrandZ, kterou sestavuje výzkumná agentura Kantar s komunikační skupinou WPP, se Huawei umístila na 45. místě. Tím si oproti loňskému roku o dvě místa polepšila. S hodnotou značky 29,4 miliard dolarů (více než 695 mld. korun) a meziročním nárůstem o 9 % se zároveň umístila v žebříčku Top 20 nejhodnotnějších technologických značek. Letošní rok je také pátým rokem po sobě, kdy studie BrandZ označila Huawei jako jednu z 50 nejhodnotnějších značek na světě.

Podle studie BrandZ zaznamenaly značky oproti minulému roku nárůst hodnoty v průměru o 5,9 %, a to i přes celosvětovou pandemii koronaviru Covid-19. Celková hodnota značek dosáhla v letošním roce 5 bilionů dolarů (téměř 120 bilionů korun). Prim mezi značkami vede již patnáctým rokem sektor technologií a společnosti z tohoto odvětví tentokrát obsadily celkem 37 pozic ze 100. V posledních letech do popředí vystupují vedle tradičních amerických značek i čínské společnosti. Mezi nimi je například internetový gigant Alibaba nebo sociální síť TikTok.

Minulý rok Huawei zdokonalil svou strategii diverzifikace a rozšíření nabídky na domácím trhu i v zahraničí. Během únorového představení nových produktů uvedla společnost na trh řadu nových produktů, včetně skládacího smartphonu Huawei Mate Xs 5G, tabletu Huawei MatePad Pro 5G či novou platformu pro distribuci aplikací AppGallery. „Neustálé inovace jsou motorem našeho úspěchu. Jen díky inovacím a špičkovým produktům, které jsou dlouhodobě oceňovány odborníky i našimi zákazníky, se Huawei posouvá v žebříčku stále nahoru,“ říká Tomáš Kolder, tiskový mluvčí korporátní divize Huawei. Například průlomový smartphone Huawei P40 Pro se od uvedení na trh udržuje pozici nejlepšího fotosmartphonu na světě. Společnost Huawei zároveň představila vlastní agendu AI Life Strategy. Ta zahrnuje technologie od AI až po 5G a Huawei do ní soustavně investuje.

„Studie BrandZ je další v řadě studií informujících o úspěších společnosti Huawei. IDC, která analyzuje každé čtvrtletí produkci mobilních telefonů, označila Huawei za druhého největšího výrobce chytrých telefonů s celosvětovým podílem na trhu 17,8 procent a s 12% podílem na trhu v oblasti tabletů je společnost zároveň třetím největším výrobcem v tomto sektoru,“ dodává Tomáš Kolder. Analytická firma Canalys dále označila Huawei jako jednoho z pěti nejlepších výrobců bezdrátových audio produktů na světě a v prodeji osobních počítačů zaznamenala společnost v prvním čtvrtletí roku také meziroční nárůst o 120 procent. Úspěch společnosti potvrdila i poradenská firma BCG, která minulý měsíc zařadila Huawei na šestou příčku světově nejinovativnějších společností na světe. Ze všech 50 společností uvedených v žebříčku BCG zaznamenala Huawei nejvýznamnější posun vzhůru oproti loňskému roku a je v současné době nejvýše hodnocenou čínskou společností.

Kompletní studii naleznete zde.  

You may also like...