Pokáč vydal novou skladbu i s klipem Žeru naši planetu
Společnost McDonald’s pokračuje v kampani Naše protože, v níž nabádá své zákazníky a širokou veřejnost k ochraně přírody a šetrnému přístupu k planetě Zemi. V rámci kampaně nyní spojila síly s oblíbeným písničkářem Pokáčem, který pro ni složil píseň s názvem Žeru naši planetu. Veřejnosti ji představil na svých sociálních sítích ku příležitosti mezinárodního Dne Země. Píseň se zároveň stává hymnou iniciativy Trash Patrols, uklízecích čet složených ze zaměstnanců restaurační sítě McDonald‘s.
Klip ke shlédnutí: youtube.com/zeru-nasi-planetu
Žeru naši planetu je název a ústřední motiv nové písně zpěváka Jana Pokorného vystupujícího pod pseudonymem Pokáč. Písní nabádá k udržitelnému přístupu k planetě Zemi, odkazuje jí také na kroky a iniciativy společnosti McDonald’s. „Pro mě je to téma důležité. Země je nejlepší planeta, taky zatím jediná obyvatelná, tak na to pojďme myslet a chovat se k ní podle toho. Ono to není zase tak složité. Já se třeba považuji za extrémního lenocha, ale aspoň ty odpadky poctivě třídím, dokonce občas chodím i pěšky. Prostě žeru naši planetu,“ říká Pokáč. Ten je autorem textu i hudby, o produkci a hudební aranžmá se postaral Jiří Burian. „Hledali jsme způsob, jak v naší kampani pokračovat dál zábavnou a hravou formou, oslovit širokou veřejnost kreativním a milým způsobem. Pokáč byla výborná volba, z textu, hudby i videoklipu jsme nadšení, jsme moc rádi, že se nám spolupráce s Pokáčem vydařila, a že výzvu k ochraně naší krajiny šíříme společně dál,“ říká Jitka Pajurková, ředitelka komunikace a PR McDonald’s ČR a SK. Ne náhodou bylo uvedení písně naplánované na celosvětovou událost Den Země, která připadá na 22. dubna a je zaměřená na propagaci a podporu ochrany životního prostředí.
Píseň Žeru naši planetu se současně stává hymnou Trash Patrols, dlouhodobé celorepublikové iniciativy, v rámci které skupiny složené ze zaměstnanců restaurací McDonald’s uklízí okolí restaurací i oblíbená výletová místa v regionech. McDonald’s činí udržitelné kroky již dlouhou řadu let, zavázala se také k tomu, že do roku 2025 všechny obaly, které používá po celém světě, budou pocházet z obnovitelných, recyklovaných nebo certifikovaných zdrojů. Právě na odstraňování plastových komponentů z obalů stále pracuje, v letošním roce dojde například ke změně obalů pro salátovou nabídku, které budou nyní celo papírové.
V rámci spolupráce vznikla nejen píseň s autorským textem a hudbou, ale také videoklip, o který se postaralo Studio Krutart s.r.o., autorkou ilustrací je Noemi Valentíny. Za ideou a realizací spolupráce stojí agentura MSL, která se stará také o PR, komunikace na sociálních sítích jde za agenturou Follow Bubble.