Prague City Tourism s partnery spouští novou kampaň, chce přilákat do metropole bonitnější klientelu
Marketingová digitální kampaň organizace Prague City Tourism a partnerů cílí především na vybrané evropské trhy. Cílem je pozvednout status Prahy jako města, kde i náročnější klientela nalezne to, co hledá. Díky komplexní strategii organizace věří, že kampaň do metropole přiláká bonitnější klientelu než doposud. Kampaň poběží do konce roku. Hlavní město na ni vyčlenilo 40 milionů korun.
Tento týden ve středu spouští Prague City Tourism podzimní a zimní kampaň, která se snaží přilákat bonitnější klientelu a prezentovat metropoli jako značkovou evropskou lokalitu. Tvůrci kampaně věří ve skrytý potenciál Prahy jako exkluzivní destinace nabízející široké množství aktivit i pro náročnější turisty.
„Chceme hlavní město zbavit nálepky levného alkoturismu. Společně s PCT budujeme z Prahy novou značku, která osloví zejména kultivovanou klientelu se zájmem o kulturu, památky nebo kvalitní gastronomii. Největším přínosem pro město je turista, který bude mít k naší metropoli osobní vztah a bude se sem rád vracet,“ říká Hana Třeštíková, radní pro kulturu a cestovní ruch.
Po vzoru jiných evropských metropolí jako jsou například Berlín nebo Vídeň, chce Praha lákat na takzvané city breaky a kvalitní služby metropole. Cílem je také akcentovat pojem zodpovědné turistiky a naprosto eliminovat představu o Praze jako večírkové nebo levné lokalitě.
“Je důležité promlouvat k turistům mnohem autentičtěji a přesvědčit je, aby se do Prahy vraceli” říká předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro a zároveň dodává: “Chceme představit hlavní město jako exkluzivní metropoli s akcentem na osobnosti, umělce a tvůrce, kteří zde žijí. Od toho se odvíjí i klíčový vizuál kampaně.”
Čtyřiceti milionovou kampaň Prague City Tourism spouští ve spolupráci s hlavním městem Praha, Asociací hotelů a restaurací ČR a Letištěm Václava Havla Praha. Firma Mastercard dodává stěžejní data o chování a věkovém rozmezí potenciálních návštěvníků, aby kampaň fungovala efektivně.
“V první řadě si vážíme dlouhodobě velmi dobré spolupráce s vedením města a agenturou Prague City Tourism. Tento projekt nás opět posouvá k systematické podpoře cestovního ruchu a všech jeho aktérů, kteří jsou na něm existenčně závislí. Kampaň jsme připravovali rovněž s cílem změnit a kultivovat strukturu turismu v Praze, která je zároveň branou do dalších krajů naší republiky,” uvádí Václav Stárek, prezident Asociace hotelů a restaurací ČR.
“U klíčových destinací dochází aktuálně k navyšování sedačkové kapacity. To vytváří příznivé podmínky i pro obnovu příjezdového cestovního ruchu, který na své podstatné oživení po pandemii teprve čeká. Právě na podpoře tohoto segmentu intenzivně pracujeme s agenturou Prague City Tourism a CzechTourism a jsme jejich velmi hrdými partnery. Rádi ukážeme Prahu jako město, které je jedno z nejkrásnějších na světě,“ dodává předseda představenstva Letiště Praha Jiří Pos.
Kampaň probíhá výhradně v online prostoru. Reklama povede přes obsahovou síť RTB a PPC. Zásadní roli bude hrát také strategická komunikace prostřednictvím sociálních médií. Pro kampaň tvůrci vytvořili novou microsite StayinPrague.eu, která poběží od středy.
V rámci kampaně společnost pracuje se sérií fotografií a videospotů, které podporují novou image autentického města. Fotografie a spoty prezentují pražské umělce jako například Tata Bojs, smyčcové kvarteto Unique Quartet, nositele Grammy Award Ondřeje Pivce nebo progresivní taneční uskupení Dekkadancers.