Prague City Tourism slaví 65 let od svého založení, chystá celoroční oslavy
Společnost Prague City Tourism připravila pro Pražany celoroční oslavy při příležitosti výročí svého založení, které vyvrcholí na podzim. Zvýhodněné vstupné, tematické historické jízdy tramvají č. 42, retro vycházky, speciální suvenýry nebo výstava – to je střípek z toho, na co se zejména obyvatelé hlavního města mohou těšit. Organizace slaví 65. výročí od svého založení jako Pražská informační služba. Za tu dobu prošla velkou proměnou a svými aktivitami nyní zlepšuje kvalitu života Pražanů a kultivuje veřejný prostor. Oslavy započnou 11. února zvýhodněným vstupným na Staroměstskou radnici za symbolickou cenu 65 Kč.
“V letošním roce nás čekají velké oslavy k výročí vzniku naší organizace. Osobně jsem velmi hrdý na podobu, kterou má Prague City Tourism dnes a na nabídku, kterou jsme schopni Pražanům a návštěvníkům z celého světa přinášet,“ říká předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro.
Oslavy započnou v únoru, kdy organizace nabídne nejen Pražanům vstup za symbolické vstupné 65 Kč na všechny pražské věže. Součástí návštěvy věže bude vždy i komentovaná prohlídka. Každý víkend od 11. února až do Velikonoc mohou zájemci postupně navštívit všechny pražské věže, a to Staroměstskou radnici, Petřínskou rozhlednu, Zrcadlové bludiště na Petříně, Prašnou bránu, Malostranské mostecké věže, Staroměstskou mosteckou věž, Svatomikulášskou městskou zvonici a Novomlýnskou vodárenskou věž.
Od dubna organizace plánuje také unikátní retro vycházky po vybraných pražských lokalitách v dobovém oblečení, stejně tak výstavu o historii a současnosti Prague City Tourism. Společnost pro ni využije vyprávění pamětníků, kteří pro Prahu od poloviny 60. let pracovali a prováděli. Výstava tak návštěvníkům přiblíží každodenní život informační služby. Na jaře se Pražané mohou těšit na tematické jízdy historickou tramvají č. 42. První ochutnávkou bude tematická jízda 27. května u příležitosti výročí atentátu na Reinharda Heydricha. Program společnost postupně odhalí na svých webových stránkách prague.eu.
Prague City Tourism za poslední dva roky prošla komplexní proměnou. Z příspěvkové organizace se stala moderní akciová společnost města, která je oficiální certifikovanou organizací destinačního managementu Prahy. “Veškerou naši činnost soustředíme na to, aby cestovní ruch měl co nejméně negativních dopadů pro Pražany. I to je důvod, proč měníme image města,” popisuje Jana Adamcová, místopředsedkyně představenstva Prague City Tourism a zároveň dodává: “Marketingovými aktivitami cílíme na kultivované cestovatele, kteří se do Prahy nejezdí levně opít, ale zajímají se o historii, památky, gastronomii a místní kulturu. Data potvrzují, že se nám to daří. V letošním roce jsme navíc spustili kampaň Enjoy Respect Prague, která edukuje turisty o pravidlech a kultuře chování v historickém centru. Kampaň bude pokračovat i nadále. Upozorňujeme v ní například na dodržování nočního klidu nebo vyhrazený parking sdílených koloběžek.”
Celoroční výroční akce vyvrcholí na podzim oslavami, které společnost zatím drží v tajnosti jako překvapení pro Pražany. Veškeré informace o výročí včetně jednotlivých akcí a eventů zájemci mohou průběžně sledovat na webových stránkách prague.eu.
Prague City Tourism, dříve Pražská informační služba, vznikla 1. 1. 1958 a poskytovala komplexní informační servis Pražanům. Později se k agendě společnosti přidala tvorba kulturních přehledů, průvodcovské služby a také výstřižková služba. Ta archivovala důležité informace o metropoli. Od roku 2018 se společnost změnila na Prague City Tourism a o dva roky později se stala akciovou společností metropole a organizací destinačního managementu města. Od ledna 2021 pak získala od města do správy pražské věže.