Praha má novou vizuální identitu v oblasti cestovního ruchu
Společnost Prague City Tourism na letošním ročníku Designbloku představila nový vizuální styl, prostřednictvím kterého bude prezentovat Prahu domácím i zahraničním návštěvníkům. Nová vizuální identita je součástí projektů kultivace cestovního ruchu v hlavním městě. Odráží se zejména v nové podobě suvenýrů, vizuálních prvcích, ale i v samotné podstatě prezentace značky. Ta se zakládá na autentičnosti a představuje metropoli skrze lidi, kteří v ní žijí.
„Kultivovaná klientela, kterou chceme v cestovním ruchu oslovovat, očekává vysokou kvalitu estetické prezentace města i jeho atraktivit. Je proto nezbytné právě sem zaměřit pozornost a vyrovnat se tak dalším evropským metropolím.“ uvádí radní pro kulturu a cestovní ruch Hana Třeštíková.
Společnost Prague City Tourism, která má cestovní ruch v hlavním městě na starosti, začala do prezentace zapojovat pražské tvůrce. V soutěži na nový vizuální styl uspěli se svými návrhy Bohumil Vašák a Petr Štěpán, kteří ve svém řešení pracují s nově vytvořeným písmem z dílny pražského typografa Tomáše Brousila. Cílem bylo navázat na podstatu nové strategie a vyzdvihnout čistý, strohý a kultivovaný styl.
„S místními kreativci jsme kromě nového vizuálního stylu vyvinuli též kolekci kultivovaného suvenýru nebo sérii fotografií a videospotů, podporující novou image autentického města,“ popisuje konkrétní spolupráci členka představenstva Prague City Tourism Jana Adamcová.
Zmiňované fotografie a spoty prezentují pražské umělce jako například Tata Bojs, smyčcové kvarteto Unique Quartet, nositele Grammy Award Ondřeje Pivce nebo progresivní taneční uskupení Dekkadancers.
Právě spolupráce s umělci podporuje novou pozici značky Praha, postavenou na třech pilířích. Mezi ně patří: bohémskost, která prezentuje svobodný životní styl Pražanů, jejich tvořivost a lidské příběhy, dále mnohovrstevnatost odrážející různorodé vlivy prolínající se v české metropoli do výjimečného celku a nakonec vysokou úroveň, která reprezentuje Prahu jako stylovou a sofistikovanou.
“Praha chce ve spolupráci s Prague City Tourism a v souladu s novou koncepcí turistického ruchu proměnit vnímání města. Nová vizuální identita má pomoci představovat Prahu jako autentickou kulturní metropoli, nikoliv jako levnou večírkovou destinaci či turistický skanzen,” doplňuje změnu Petr Zeman, předseda dozorčí rady společnosti.
Vizuální identita se postupně objeví i na všech památkových objektech ve správě Prague City Tourism, jako je Staroměstská radnice či Petřínská rozhledna. Stejně tak se promění prezentace marketingových kampaní v ČR i zahraničí či v nových edicích tiskovin. Implementace vizuálního stylu bude probíhat do konce roku 2021.