Praha se připravuje na vánoční turistickou sezonu. Letos opět s omezeními
Od neděle na Staroměstském náměstí zájemci mohou navštívit vánoční trhy, tento rok opět v omezeném režimu a za přísných hygienických podmínek. V rámci vánočních trhů svůj stánek postaví i turistická organizace Prague City Tourism. Tam představí mimo jiné limitovanou vánoční edici vkusných suvenýrů. Pro zahraniční návštěvníky organizace s partnery spustila také zimní část marketingové digitální kampaně. Podzimní kampaň doposud nejvíce oslovila turisty z Německa, Rakouska, Itálie nebo zemí Beneluxu.
Vánoční turistická sezona patří v metropoli co do počtu návštěvníků k jednomu z nejoblíbenějších období v roce. V roce 2019 do Prahy přijelo 700 tisíc návštěvníků. Letos zástupci společnosti Prague City Tourism odhadují, že se počty návštěvníků i vlivem přetrvávající pandemie a nových omezujících opatření budou pohybovat na 30 až 40 procentech roku 2019. V tuto chvíli se nicméně další odhady budou odvíjet od dalšího omezení spojeného s pandemií Covidu-19. Podle odborníků se však nedá přesně predikovat chování turistů, jelikož je situace stále dynamická a mění se každým dnem.
“Předvánoční Praha má svoji specifickou atmosféru a kouzlo, které každým rokem touží zažít návštěvníci ze zahraničí, tuzemska ale i Pražané. Za hlavní město jsme připraveni udělat vše pro to, aby adventní čas byl bezpečný pro návštěvníky, místní i provozovatele služeb. Věřím, že díky vzájemné ohleduplnosti a solidaritě se zdravotníky si následující dny i Vánoce užijeme a budeme na ně vzpomínat v dobrém nehledě na protiepidemická omezení,” říká radní pro kulturu a cestovní ruch Hana Třeštíková.
Organizace Prague City Tourism se bude snažit i v této nepředvídatelné době snažit podpořit bezpečný a udržitelný turismus. Turisty zve do vánoční Prahy prostřednictvím digitální marketingové kampaně. Ta cílí na vybrané trhy a chce oslovit turisty, kteří do Prahy nepřijíždějí za nočním životem a levným alkoholem, ale kulturou, gastronomií a památkami. V rámci kampaně společnost komunikuje i platná pravidla související s cestováním a apeluje na dodržování všech hygienických opatření.
„V podzimní části kampaně jednu třetinu návštěvníků tvořili lidé nad 55 let, kteří projevili zájem o kvalitní služby, kulturu a památky. Díky neustálé optimalizaci kampaně, tak opravdu cílíme na bonitnější turisty a potlačujeme vnímání Prahy jako levné večírkové destinace. Praha tak začíná konkurovat službami a ne cenou, jako tomu bylo před pandemií. V rámci vánoční části kampaně také komunikujeme nutnost dodržování všech platných nařízení tak, aby sezona proběhla alespoň v omezeném režimu,“ popisuje František Cipro, předseda představenstva Prague City Tourism. Pro kampaň tvůrci vytvořili novou microsite stayinprague.eu/winter/.
Od 27. listopadu se zájemci mohou těšit na vánoční trhy. Prague City Tourism v rámci nich na Staroměstském náměstí otevře svůj stánek, kde si lidé mohou mimo jiné koupit limitovanou vánoční sadu nových suvenýrů. “Pro spolupráci jsme opět oslovili lokální tvůrce. Návštěvníci se tak mohou těšit na svíčky od Beauty Guru, hrnky ze Studia Malíská nebo vánoční pohlednice od Bohemia Paper,” popisuje Jana Adamcová, členka představenstva Prague City Tourism. Organizace také na stánku nabídne prodej zvýhodněných vstupenek na věž Staroměstské radnice a další pražské věže.
Vánoční atmosféru v Praze dokreslí i speciálně nasvícené historické turistické tramvaje č. 42. Ty budou celý prosinec slavnostně vyzdobené a lidé se s nimi mohou projet vánočním centrem Prahy. Vstupenky na jízdu historickou tramvají jsou k dostání na e-shopu prague.eu nebo přímo ve voze.