Prahou budou projíždět kola upozorňující na ekologickou zátěž mobilů
Finská společnost Swappie, která vykupuje, repasuje a prodává iPhony, v Praze navazuje spolupráci s bikesharingovou firmou Nextbike. Cílem je motivovat veřejnost k udržitelnějšímu přístupu v každodenním fungování a snížit tak negativní dopady na životní prostředí. Obě společnosti svým zákazníkům dlouhodobě poskytují způsoby, jak pomocí jednoduchých kroků omezovat množství vyprodukovaných emisí a zároveň šetřit i své finance. Prahou tak bude projíždět 150 kol, které na problematiku upozorní.
Obě firmy pojí snaha o snížení emisí CO2
Firmy Swappie i Nextbike staví své podnikání na snaze o snížení emisí CO2, které lidé produkují v každodenním životě. „Na světě existuje více chytrých telefonů než lidí, přičemž 83 % jejich ekologické zátěže vzniká už při výrobě. Za posledních 10 let se toto množství zvýšilo o 730 %, a proto se nyní ve Swappie snažíme tento nápor díky naší službě snižovat. Z průzkumů totiž vyplývá, že už jen prodloužení doby používání telefonu o jeden rok může snížit jeho vliv na životní prostředí až o třetinu,” komentuje Michaela Mackovičová, country manažerka Swappie pro Českou republiku.
Firma Nextbike si klade podobné cíle: „Už téměř 4 roky se v Česku snažíme zatraktivnit udržitelnou individuální dopravu po městě. Daří se to a naše sdílená kola využívá v sezóně přes 12 tisíc lidí každý den. Spousta z nich si vybírá Nextbike právě namísto auta, čímž zásadně přispívá ke snižování své uhlíkové stopy. Pokud by byly všechny jízdy na Nextbike v ČR absolvovány autem, znamenalo by to pro naše města zátěž asi 901 tun CO2. Velmi nás těší, že se na cestě za čistším ovzduším spojujeme právě se Swappie,” doplňuje Lukáš Luňák, jednatel společnosti Nextbike. Vizuály Swappie jsou k vidění na 150 kolech Nextbike, která se pražskými ulice projíždí od 1. srpna.
Udržitelný byznys je budoucnost
Firmy stále častěji, s ohledem na udržitelný rozvoj jejich podnikání ale také poptávku zákazníků, začleňují koncept cirkulární a sdílené ekonomiky do svého fungování. Z průzkumu spotřebitelského chování #FutureConsumerIndex od společnosti EY například vyplývá, že 51 % spotřebitelů chce věnovat problematice životního prostředí více pozornosti než dřív. Podle mezinárodního průzkumu Consumer Sustainable Behavior Index (CSBI) pak čeští respondenti považují za hlavní způsob pro ochranu planety odpovědné hospodaření s odpady, opakovaně však výrobky používá jen 30 % z nich. Téměř polovina dotázaných považuje za hlavní překážku nedostatečná infrastrukturní řešení a na firmy, které udržitelné chování usnadňují, tak dlouhodobě reagují velmi pozitivně.
Swappie
Swappie je přední online platforma pro nákup i prodej repasovaných chytrých telefonů. Posláním společnosti je poskytovat vysoce kvalitní, cenově dostupnější a ekologický způsob pořizování telefonů.