Praze se daří nahradit výpadek ruských turistů. Během Vánoc přijede až na půl milionu cestovatelů
Vánoce patří v Praze k hlavní turistické sezoně. Prague City Tourism proto spouští digitální kampaň, kterou podpoří příjezdový cestovní ruch. Společnost odhaduje, že do metropole přijede až na půl milionu návštěvníků, což odpovídá 75 % roku 2019. Podle dostupných dat je navíc patrné, že se úspěšně daří nahrazovat výpadek tradičních návštěvníků z Ruska například i domácími hosty nebo cestovateli z Nizozemí, Německa a Polska. Kampaň poběží v sousedních zemích a v Nizozemí, Itálii a Španělsku. Společnost ji poprvé financuje čistě z vlastních zdrojů a vyhradila na ni na 700 tisíc korun.
„S očekáváním jsme tento rok vyhlíželi čísla počtu cestovatelů, kteří do metropole zavítají s ohledem na dobíhající pandemii a válečný konflikt na Ukrajině. Podle aktuálních dat jsme na 70 až 75 % roku 2019 – to je pro město ideální stav vzhledem k overturismu minulých let. Navíc je vidět, že zacílením na jiné zdrojové trhy jsme úspěšně dokázali nahradit absenci turistů z Ruska,” popisuje předseda dozorčí rady Prague City Tourism Petr Zeman.
Podle odborníků z Prague City Tourism do hlavního města během Vánoc dorazí okolo půl milionu cestovatelů. Návštěvnost Prahy i nadále zůstává na 75 % oproti číslům z předpandemického roku 2019. Podle odborníků z Prague City Tourism se díky cíleným kampaní daří nahradit výpadek turistů z Ruska, kteří tradičně tvořili početnou skupinu zahraničních návštěvníků. Tomu je přizpůsobená i připravená vánoční kampaň, která láká návštěvníky na unikátní magickou atmosféru prosincové Prahy a pečlivě vybraný program, propagující tradiční a autentický způsob slavení Vánoc.
„Při nastavování vánoční kampaně jsme vycházeli z dat letní kampaně Stay in Prague, proto cílíme na sousední státy společně s Nizozemím, Itálií a Španělskem, kde kampaň zaznamenala nejlepší výsledky,“ popisuje předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro a dodává: „V období adventu do Prahy míří turisté z celého světa. I proto jsme spolu s kampaní spustili také vánoční stránku prague.eu/christmas, kde zájemce nalezne veškeré informace týkající se vánoční Prahy, trhů nebo jednotlivých akcí. Člověk tam prakticky najde vše, co je spojeno s adventem v hlavním městě,“ dodává Cipro. Vánoční stránka je k dispozici i pro domácí návštěvníky Prahy na adrese prague.eu/vanoce.
Vizuální stránka kampaně podtrhuje kultivovanou image Prahy. Navrhl ji pražský ilustrátor Mára Čmára ze studia DRAWetc. Vizuál zachycuje pražské dominanty a magickou atmosféru, kterou navozuje město, ale i samotní lidé v něm. V rámci kampaně cílí Prague City Tourism na cestovatele se zájmem o historii, kulturu, gastronomické služby nebo zážitky. Kampaň poběží do konce roku 2022.
Společnost pro vánoční sezónu také stále rozšiřuje nabídku služeb v rámci městské turistické karty Prague Visitor Pass. Vedle klasických památkových objektů, veřejné dopravy po Praze nebo vycházek s průvodcem nově zařadila hokejové zápasy HC Sparta Praha nebo sváteční míchaný nápoj v Manifestu Anděl. Vánoční atmosféra se přenese i na turistickou okružní tramvajovou linku číslo 42, která byla slavnostně nazdobená.