Pražské městské částí sází na moderní technologie, pro krizovou komunikaci využívají Mobilní Rozhlas

Informovat o bezplatné distribuci roušek, instalaci zásobníků na dezinfekci pro odběr zdarma nebo aktivizace dobrovolníků. Ale také základní informace o fungování úřadů nebo městských institucí v krizi nebo šíření důležitých informací, jak se mají domácnosti chovat. Právě k tomu využívá Mobilní Rozhlas, platformu pro chytrou obecní komunikaci, celá řada nově připojených městských částí. Jen v Praze ji může využívat přes 300 tisíc obyvatel. Vedení města navíc Mobilní Rozhlas poskytl pro krizové účely svoji platformu zdarma.

V minulých dnech se do systému chytré komunikace zapojilo hned několik pražských městských částí. Jmenovitě se jedná o Prahu 3, Prahu 14, Prahu 21 a 22, jež doplnily Prahu 7, 10 nebo 15, které již platformu využívají. Od Mobilního Rozhlasu si slibují především rychlejší a efektivnější informování obyvatel při současné koronavirové epidemii. Díky tomu mohou přímo komunikovat se svými občany a informovat je o všech novinkách, které v rámci boje proti koronaviru zavádí. Jen za březen se v Praze pomocí Mobilního rozhlasu rozeslalo více než 57 tisíc SMS, 49 tisíc e-mailů, 83 tisíc push notifikací a 4 tisíce hlasových zpráv.

Praha 3 ihned po zapojení do platformy Mobilní Rozhlas připravila leták pro občany s informacemi o tom, na koho se v případě příznaků či jiných akutních potřeb mají obrátit. Zároveň pomocí zpráv vyzvala své občany, aby pomohli tyto informace šířit i mezi ty, kteří mají omezený přístup k informacím, například seniorům. Důležitost využívání moderních technologií potvrzuje i starosta Prahy 21 Milan Samec a dodává: „Minimálně následující měsíce budou vyžadovat specifické informování obyvatel.“

„V posledních týdnech registrujeme obrovský nárůst v počtu zapojených obcích a těší nás, že mezi ně patří i pražské městské části. Vážíme si progresivního přístupu radnic v otázce zapojování moderních technologií a věříme, že další radnice budou stále přibývat,“ přibližuje Ondřej Švrček, zakladatel platformy Mobilní Rozhlas.

Uživatelé Mobilního Rozhlasu mají možnost kontaktovat své radnice s nejrůznějšími podněty. Pražané hlášení nejčastěji využívali pro upozornění na drobný nepořádek (36 % hlášení), černé skládky (24 %) a poškozený chodník (19 %). Více než polovina hlášení se do konce roku podařila vyřešit a zhruba třetina byla ve stádiu řešení.

Mobilní Rozhlas dlouhodobě využívá Praha 7, Praha 10 či Praha 15. Celorepublikově je do ekosystému Mobilní Rozhlas zapojeno takřka 800 měst a obcí a přes 400 tisíc občanů. Občané se mohou do systému registrovat přes webový formulář na www.muj.mobilnirozhlas.cz nebo přes aplikaci Mobilní Rozhlas / Zlepšeme Česko, která je dostupná na Google Play a App Store. Prostřednictvím této aplikace mohou občané hlásit různé závady jako jsou černé skládky či drobný nepořádek.

You may also like...