Preciosa Lighting rozzářila pražský showroom designérského studia proudem světla a křišťálu
Kdo jiný by se měl pyšnit dechberoucím zařízením showroomu než talentovaní interiéroví designéři? Studio Ahrend se zabývá návrhem interiérů komerčních a veřejných budov, kanceláří, bank či nemocnic. V roce 2020 proběhla renovace prostor a vybavení jejich vlastního showroomu v Praze, který je koncipován jako umělecká galerie. Světelná instalace Crystal Forest umístěná netradičně v prostoru vstupu je tak pomyslnou branou do světa krásy a umění.
Umění je jedním z hlavních motivů objevujících se v interiérech navržených studiem Ahrend, a proto je výrazným prvkem i v jejich showroomu. Vzhledem ke skladbě celého interiéru svítidlo překvapí nezvykle mezi vstupními dveřmi. „Co se zpočátku jevilo jako překážka, se nakonec ukázalo být velkým plus, protože svítidlo se v tomto prostoru stává uvítacím symbolem,“ popisuje architekt Matěj Kosík z ateliéru Červený Klobouk, jenž se zhostil vedení celé modernizace.
„Původní designový koncept showroomu byl hodně barevný a poutal na sebe pozornost. Novým záměrem bylo vytvoření do jisté míry monochromatického prostoru, kterému dodá na barevnosti život a ruch v průběhu dne,“ popisuje zadání a první kroky tvorby architekt Matej Kosík. „Tato myšlenka si však zasloužila dominantní prvek. A tím je grandiózní, detailně propracované svítidlo Crystal Forest, které záměrně kontrastuje s šedí okolního prostoru.“ Působivá světelná instalace Crystal Forest od mistrů sklářů ze společnosti Preciosa Lighting vyvolává dojem třpytivého proudu křišťálu a světla. Skládá se z více než 900 tyčí s trojúhelníkovou podstavou z čirého a matného křišťálu. Tyto komponenty září díky 12 zdrojům světla umístěným na černém rámu.
Výrazným motivem prostupujícím prostorem je také příroda. Organické vyznění instalace podporuje například zelená zeď tvořená živými rostlinami. Příroda byla studnicí inspirace umělců po celá staletí. I první generace mistrů sklářů tvořila svítidla na základě motivů objevujících se v přírodě (listy, květy, větve). Touha napodobovat tyto motivy, interpretovat je a ztvárňovat současným designem stojí i za neotřelou instalací Crystal Forest.
Foto: Roman Mlejnek