Prodej first minute zájezdů začal. Češi se chystají na léto 2021
Letní dovolená bude zcela jistě existovat i v „postcovidovém“ světě, lidé budou nadále cestovat a zájezdy budou nabízet zcela nové benefity, jako je například změna zájezdů zdarma, vrácení peněz, pokud by se například uzavřely hranice či zavedla povinná karanténa. Prodej first minute zájezdů v této formě právě začal, čeští turisté je začínají využívat.
V souvislosti s aktuálním celosvětovým děním jsou nabídky first minute zájezdů ještě výhodnější, a to nejen finančně. Samozřejmě platí, že pokud si zákazník objedná letní dovolenou v předstihu, dostane ji levněji, ale cestovky si připravily i další výhody a způsoby, jak lidem plánování svých cest usnadnit.
„Spolu s některými našimi partnery umožňujeme klientům vybrat si letní dovolenou už teď, a to bez obav z případných pozdějších změn. U vybraných zájezdů je novinkou třeba možnost změnit destinaci ještě sedm dní před začátkem dovolené nebo vrácení celé zaplacené částky, pokud by se například uzavřely hranice, destinace by po příletu začala vyžadovat karanténu či by klient onemocněl před odletem, “ popisuje nové služby a výhody mluvčí cestovní agentury Invia Andrea Řezníčková.
Tato nejvýhodnější first minute nabídka platí do konce ledna 2021. Výhodou je také možnost zaplatit dopředu velmi nízkou zálohu už od 990 Kč. Na koupi first minute zájezdů lze také využít vouchery, které klienti dostali za neuskutečněnou dovolenou v roce 2020. „Součástí našich first minute nabídek je také cestovní pojištění proti covidu, které garantuje, že v případě onemocnění neplatíte léčebné výlohy, náhradní ubytování v případě nutnosti prodloužení pobytu kvůli onemocnění, případně ani náhradní dopravu zpět do Česka. Toto pojištění je u některých zájezdů dokonce už v ceně,“ dodává Řezníčková.
Zájem mají páry i rodiny
Češi mají o cestování zájem, z first minute nabídky si jen u agentury Invia vybralo letní zájezd už přes 4000 cestovatelů. Největší zájem je zatím o Řecko, kam se chystá vyrazit 47 procent z nich. 20 procent vyráží do Turecka a 15 procent si objednalo zájezd do Bulharska. Nejčastěji si letní dovolenou zatím plánují páry (53 procent ze zakoupených cest), na druhém místě jsou rodiny (32 procent).
„Řada z těchto klientů využila ve first minute nabídce vouchery, které dostali v minulé sezóně od cestovních kanceláří, aby mohli na svoji vysněnou cestu vyrazit co nejdříve,“ doplňuje Řezníčková. 50 procent klientů si podle údajů agentury Invia vybírá čtyřhvězdičkový hotel, 26 procent volí tříhvězdičkový. 70 procent zájezdů je all inclusive, 12 procent tvoří polopenze. Drtivá většina zájezdů je osmidenních.
Virtuální cestovka
Novinkou v této sezóně je také takzvaný full on-line prodej, který nabízí Invia. „Znamená to, že zákazník si na našem webu může celou dovolenou sám pořídit během několika minut, pár kliknutí a zaplacení kartou, přičemž je tato služba dostupná 24 hodin denně. Už tedy není nutné čekat, než se klientovi ozve prodejce a objednávku s ním projde a potvrdí. Získáváte tak jistotu, že se výhodná nabídka mezitím nevyprodá. Výhodou webu invia.cz je také to, že u každého hotelu je řada recenzí od reálných zákazníků, a tak je snadné se zorientovat a zjistit, jak zájezd hodnotili ostatní,“ vysvětluje Řezníčková.
Invia letos očekává také zvýšený zájem o tradiční dárkové poukazy na zájezd. „Už proto, že jsou kamenné obchody zavřené, bude letos náročnější sehnat vhodné vánoční dárky. Poukaz je vhodný i tím, že si obdarovaný bude moci vybrat kdy a kam vyrazí, a snadno se tak rozhodnout podle aktuální situace,“ uvádí výhody takového dárku Andrea Řezníčková.