Prodej na podporu rodin dlouhodobě nemocných dětí zaznamenal rekordní výtěžek
Letos v červnu padl historický rekord, prostřednictvím prodeje samolepek Ručičky se vybraly více než čtyři miliony korun na dobrou věc. Finance budou použity na zařízení interiéru Domu Ronalda McDonalda, který se nyní staví ve Fakultní nemocnici Motol. Ten po dostavbě poskytne útočiště rodinám dlouhodobě a vážně nemocných dětí. Letos poprvé se do prodeje kromě restaurací sítě McDonald’s zapojila i rozvážková platforma Dáme jídlo.
Za 30 červnových dní prodeje zakoupili zákazníci společnosti McDonald’s 235 255 kusů samolepek Ručičky. Každá jedna z nich vyšla na 20 Kč a celkový výtěžek z charitativní měsíční akce je tak 4 705 100 Kč. Jedná se o rekordní, historicky nejvyšší částku, která byla na účet Nadačního fondu Dům Ronalda McDonalda v České republice touto akcí připsána. Zájemci si samolepky podporující dobrou věc mohli zakoupit buď přímo v restauracích, jak učinilo 231 690 přispěvovatelů, nebo přes platformu Dáme jídlo, jejíž prostřednictvím se prodalo 3 565 kusů samolepek.
Rodiny spolu
Výtěžek z charitativní akce použije nadační fond na vybavení interiéru domu pro rodiny dlouhodobě nemocných dětí hospitalizovaných v pražské Fakultní nemocnici Motol. Jeho základní kámen byl položen v polovině dubna tohoto roku a v tuto chvíli se staví jeho první patro. Dům, na jehož výstavbu věnuje Nadační fond Dům Ronalda McDonalda nemocnici v Motole více než 70 milionů korun, poskytne zázemí rodinám v jednadvaceti pokojích, k dispozici bude i společná kuchyně a jídelna, obývací prostor, herna pro děti i pracovna pro rodiče. „Vážná nemoc a dlouhodobá hospitalizace dítěte je veliký zápřah pro celou rodinu. Je to extrémně náročné psychicky, fyzicky i finančně. Prostřednictvím Domu Ronalda McDonalda chceme těmto rodinám situaci ulehčit a poskytnout příjemné a komfortní zázemí pro odpočinek i čas v blízkosti dítěte. Naším cílem je udržet pohromadě celou rodinu nemocného dítěte a jsme moc rádi, že nám zákazníci restaurací McDonald´s letošní rekordní částkou umožnili posunout se k tomuto cíli o výrazný krok blíž. Všem moc děkujeme,“ říká Ivana Pešatová, výkonná ředitelka Nadačního fondu Dům Ronalda McDonalda. Dům je stavěn jako energeticky úsporný a je navržený tak, aby v případě nedostatečné kapacity bylo v budoucnu možné přistavět ještě jedno patro s dalšími patnácti pokoji.
Historický rekordman
Letošní výtěžek je zdaleka ten nejvyšší, kterého se prodejem Ručiček podařilo dosáhnout. Loňský ročník se vzhledem k uzavření restaurací v návaznosti na covid situaci neuskutečnil, v roce 2019 se za tři týdny prodalo 167 717 kusů samolepek v hodnotě 3 354 340 Kč. Ačkoliv tento rok prodejní akce trvala týdny čtyři, už ve třetím týdnu prodeje byly překonány výsledky prodeje z roku 2019, a to o více než 13 tisíc kusů.