Prodeje dovolených do Chorvatska na léto 2025 dále rostou, zájem je větší než loni

Zájem o dovolené v Chorvatsku pokračuje. Podle aktuálních statistik cestovní kanceláře Travel Family, jedničky na trhu v prodeji dovolených do Chorvatska, se meziroční tempo růstu drží na úrovni 10 %. Navazuje tak na silný start předprodejů z loňska a na přelomu roku. Chorvatsko bude pro Čechy jedničkou i v letní sezóně 2025 a přiláká další nové klienty pro nové typy pobytů. Aktuálně již objem tržeb z prodejů zájezdů do Chorvatska přesahuje 50 % celkového obratu v loňském roce.

„I v únoru vidíme silný zájem o letní dovolené v Chorvatsku. Češi se snaží zajistit si své pobyty v předstihu, aby využili First Minute nabídek a získali nejlepší možné ceny a výběr ubytování. Oproti loňsku se zájezdy prodávají rychleji, a to jak do oblíbených destinací, tak i do nově zařazených lokalit. Vidíme také, že některé hotely již začínají hlásit plnou obsazenost na hlavní letní sezónu,“ říká Martina Blahová, generální ředitelka cestovní kanceláře Travel Family.

Nejoblíbenější destinace pro dovolenou v Chorvatsku 2025

Čeští turisté si pro nadcházející sezonu nejčastěji rezervují pobyty v následujících oblastech:

  • Makarská riviéra – jedno z nejžádanějších míst na Jadranu s krásnými plážemi, moderními hotely a bohatým nočním životem.
  • Trogir a okolí – historické město zapsané na seznamu UNESCO a jeho pobřežní oblasti, jako jsou Donji a Marina, patří mezi stálice v poptávce.
  • Promajna – menší letovisko mezi Baškou Vodou a Makarskou, vyhledávané pro klidnou atmosféru a rodinné ubytování.
  • Drvenik – ideální pro turisty hledající klidnější pobyt, přírodní scenérie a přístup k ostrovu Hvar.
  • Omiš a okolí – kombinace krásných pláží a možností aktivního odpočinku, jako je rafting na řece Cetině.


Trendy v cestování do Chorvatska – všechny druhy dopravních prostředků

Češi nadále preferují pobyty v rodinných apartmánech s možností vlastního stravování, ale roste i zájem o luxusnější hotely se stravováním all-inclusive. Stále větší popularitu získávají mobilní domy a glamping, které oslovují klienty hledající nevšední ubytování. Nautický turismus zůstává rostoucím trendem – Češi se řadí na třetí místo na světě v počtu přenocování na lodích v chorvatských vodách Jadranu. Češi také postupně prodlužují sezónu pobytů v Chorvatsku. Přijíždějí dříve a odjíždějí později a častěji přijíždějí také mimo hlavní letní období.

Rovněž se potvrzuje rozdělení preferencí podle regionů – zákazníci z Moravy a Slezska volí častěji dopravu autem nebo autobusem, zatímco obyvatelé Čech dávají přednost leteckým zájezdům do Splitu, Dubrovníku nebo Zadaru.

Autobus a vlak do Chorvatska

Ti, kdo se letos vydají do Chorvatska, mají kromě vlastní dopravy a leteckého spojení k dispozici širokou nabídku autobusové dopravy s nástupními místy v celé České republice a také na Slovensku. Zároveň bude i v letošní letní sezóně v provozu autobusová linka RegioJet do Splitu a zpět a to z Prahy, Brna a Bratislavy. V okrajových měsících sezony, v červnu a září, bude jezdit třikrát týdně. V hlavní sezóně denně.

Dostupné pro rekreanty z České republiky bude vlakové spojení, a to z Bratislavy do Splitu, které bude i v letošním roce během letní sezóny v provozu a umožní také přepravu automobilů či motocyklů. Právě kombinace pobytu v Chorvatsku s dopravou autobusovými či vlakovými linkami je u českých klientů tradičně velmi populární.

Chorvatsko jako celoroční destinace

Kromě hlavní sezony roste i zájem o dovolené v Chorvatsku mimo léto. Stále více Čechů objevuje jarní a podzimní pobyty, které nabízejí nižší ceny, příjemné klima a možnost aktivní dovolené. Travel Family proto rozšířila nabídku i na jarní a podzimní měsíce.

You may also like...