Prodeji ojetin se dařilo i v únoru, AURES díky tomu za posledních 12 měsíců prodal 100 tisíc aut
Síť autocenter AAA AUTO, Mototechna a Auto Diskont, provozovaná společností AURES Holdings, za uplynulých 12 měsíců od března 2023 dosáhla magické hranice 100 tisíc prodaných vozů. K tomuto výsledku skupině významně pomohly rekordní prodejní výsledky v letošním lednu a únoru, které přepsaly historické tabulky od roku 1992. O pokračujícím trendu růstu trhu ojetin svědčí i první březnové dny.
TOP 10 nejprodávanějších vozů v síti AAA AUTO a Mototechna v únoru 2024 | |||
Česko | Polsko | Slovensko | |
1. | Škoda Octavia | Opel Astra | Škoda Octavia |
2. | Škoda Fabia | Škoda Octavia | Škoda Fabia |
3. | Škoda Superb | Kia Sportage | Kia Ceed |
4. | VW Golf | Ford Focus | VW Golf |
5. | VW Passat | Nissan Qashqai | VW Passat |
6. | Hyundai i30 | Toyota Yaris | Kia Sportage |
7. | Hyundai Tucson | Škoda Fabia | Škoda Superb |
8. | Škoda Kodiaq | VW Golf | Ford Focus |
9. | Kia Ceed | Kia Ceed | Hyundai i30 |
10. | Škoda Karoq | Opel Corsa | Hyundai Tucson |
„Nejteplejší únor od roku 1961 a také den navíc nám pomohly k absolutním historickým prodejním rekordům v prvních dvou měsících roku. Bez dobré přípravy by to ale samozřejmě nešlo. Za vysokými prodeji je samozřejmě i posílení výkupu a nedávné rozšíření nabídky v síti AAA AUTO, Mototechna a Auto Diskont na 14 000 aut,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva společnosti AURES Holdings, která mezinárodní síť provozuje.
Celkový prodej téměř 16,5 tisíce vozů za leden a únor je nejlepším výsledkem skupiny od roku 1992, který překonal i ten doposud nejlepší loňský. Za posledních pět let AURES zvýšil prodeje za první dva měsíce roku o 2000 vozů. Únor byl navíc rekordní ve všech třech zemích, kde AURES vozy prodává, tedy v Česku, na Slovensku i v Polsku.
V prodejích vedou v Česku standardně Škodovky, ale významně narostla poptávka i po modelech značky Hyundai, konkrétně o 22 %, nebo po BMW, kde to bylo dokonce o 24 %. Na Slovensku výrazně stoupl zájem o Fordy (o 46 %), v Polsku o Toyotu, která se s více než 19% nárůstem posunula až na 2. příčku nejprodávanějších značek. V případě karoserií se v Česku o 33 % zvedla poptávka po vícemístných automobilech, nejčastěji Ford Tourneo Custom. V celé skupině roste zájem o pick-upy, což souvisí s kontinuálně rostoucí poptávkou v segmentu B2B, tedy podnikatelů, živnostníků a firem. Nejvíce u tohoto typu aut vzrostly prodeje na Slovensku, a to o 29 %. V Polsku se o 25 % navýšily prodeje dodávek.
Společnost za zvýšením prodejů vidí kromě silné poptávky a dobrého únorového počasí zejména neustálé zvyšování kvality zákaznického servisu a rozvoj digitalizace firmy. Oba faktory podle Karolíny Topolové stojí za zvyšováním hodnoty indexu zákaznické zkušenosti NPS (Net Promoter Score) a hodnocení jednotlivých autocenter ve vyhledávači Google, které je v Česku již v průměru nad hodnotou 4,5. „Současnou vysokou poptávku se nám daří uspokojovat díky naší robustní výkupní infrastruktuře, která využívá nástrojů AI a strojového učení. Na prodeji nám pak při obsluze zákazníků pomáhá generativní umělá inteligence,“ dodala Karolína Topolová.