Prodeji ojetin se dařilo i v únoru, AURES díky tomu za posledních 12 měsíců prodal 100 tisíc aut

Síť autocenter AAA AUTO, Mototechna a Auto Diskont, provozovaná společností AURES Holdings, za uplynulých 12 měsíců od března 2023 dosáhla magické hranice 100 tisíc prodaných vozů. K tomuto výsledku skupině významně pomohly rekordní prodejní výsledky v letošním lednu a únoru, které přepsaly historické tabulky od roku 1992. O pokračujícím trendu růstu trhu ojetin svědčí i první březnové dny. 

TOP 10 nejprodávanějších vozů v síti AAA AUTO a Mototechna v únoru 2024

 

Česko

Polsko

Slovensko

1.

Škoda Octavia

Opel Astra

Škoda Octavia

2.

Škoda Fabia

Škoda Octavia

Škoda Fabia

3.

Škoda Superb

Kia Sportage

Kia Ceed

4.

VW Golf

Ford Focus

VW Golf

5.

VW Passat

Nissan Qashqai

VW Passat

6.

Hyundai i30

Toyota Yaris

Kia Sportage

7.

Hyundai Tucson

Škoda Fabia

Škoda Superb

8.

Škoda Kodiaq

VW Golf

Ford Focus

9.

Kia Ceed

Kia Ceed

Hyundai i30

10.

Škoda Karoq

Opel Corsa

Hyundai Tucson

Nejteplejší únor od roku 1961 a také den navíc nám pomohly k absolutním historickým prodejním rekordům v prvních dvou měsících roku. Bez dobré přípravy by to ale samozřejmě nešlo. Za vysokými prodeji je samozřejmě i posílení výkupu a nedávné rozšíření nabídky v síti AAA AUTO, Mototechna a Auto Diskont na 14 000 aut,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva společnosti AURES Holdings, která mezinárodní síť provozuje. 

Celkový prodej téměř 16,5 tisíce vozů za leden a únor je nejlepším výsledkem skupiny od roku 1992, který překonal i ten doposud nejlepší loňský. Za posledních pět let AURES zvýšil prodeje za první dva měsíce roku o 2000 vozů. Únor byl navíc rekordní ve všech třech zemích, kde AURES vozy prodává, tedy v Česku, na Slovensku i v Polsku. 

V prodejích vedou v Česku standardně Škodovky, ale významně narostla poptávka i po modelech značky Hyundai, konkrétně o 22 %, nebo po BMW, kde to bylo dokonce o 24 %. Na Slovensku výrazně stoupl zájem o Fordy (o 46 %), v Polsku o Toyotu, která se s více než 19% nárůstem posunula až na 2. příčku nejprodávanějších značek. V případě karoserií se v Česku o 33 % zvedla poptávka po vícemístných automobilech, nejčastěji Ford Tourneo Custom. V celé skupině roste zájem o pick-upy, což souvisí s kontinuálně rostoucí poptávkou v segmentu B2B, tedy podnikatelů, živnostníků a firem. Nejvíce u tohoto typu aut vzrostly prodeje na Slovensku, a to o 29 %. V Polsku se o 25 % navýšily prodeje dodávek. 

Společnost za zvýšením prodejů vidí kromě silné poptávky a dobrého únorového počasí zejména neustálé zvyšování kvality zákaznického servisu a rozvoj digitalizace firmy. Oba faktory podle Karolíny Topolové stojí za zvyšováním hodnoty indexu zákaznické zkušenosti NPS (Net Promoter Score) a hodnocení jednotlivých autocenter ve vyhledávači Google, které je v Česku již v průměru nad hodnotou 4,5. „Současnou vysokou poptávku se nám daří uspokojovat díky naší robustní výkupní infrastruktuře, která využívá nástrojů AI a strojového učení. Na prodeji nám pak při obsluze zákazníků pomáhá generativní umělá inteligence,“ dodala Karolína Topolová.

You may also like...