Projekt Safe stay in Croatia přináší informace o bezpečném pobytu v Chorvatsku
Na tiskové konferenci ministryně cestovního ruchu a sportu Chorvatska Nikolina Brnjac a ředitel Chorvatského turistického sdružení Kristjan Staničić představili projekt Safe stay in Croatia (Bezpečný pobyt v Chorvatsku). Webová platforma, na které všichni zájemci nebo zúčastněné strany najdou informace o tom, co Safe stay in Croatia představuje, mohou získat bezpečnostní štítky a zaslat zpětnou vazbu.
Chorvatsko díky dobrým epidemiologickým podmínkám bylo minulý rok považováno za bezpečnou destinaci, v čemž chce pokračovat i v roce 2021. Kromě již známé značky Světové rady pro cestování a cestovní ruch (WTTC) Safe Travels, byla navržena národní značka s názvem Safe stay in Croatia, která je důležitým prvkem pro představení Chorvatska jako bezpečné a žádoucí destinace, ale také pobídkou pro všechny zúčastněné strany v cestovním řetězci – od čerpacích stanic po letiště, trajekty a hotely, přístavy, soukromá ubytování, muzea a další atrakce k dodržování epidemiologických opatření i nadále.
„Během příprav na tento turistický rok, v němž bohužel stále trvá pandemie, jsme zařadili na první místo bezpečnost a zdraví našich spoluobčanů a hostů. Jedná se o projekt, ve kterém Ministerstvo cestovního ruchu a sportu bylo podpořeno předními turistickými a profesními sdruženími, která jsou součástí Rady pro oživení a rozvoj cestovního ruchu, realizaci turistického roku 2021 a zdokonalení turistické nabídky. S předepsanými protokoly jsme pokryli více než 200 000 subjektů v pohostinství a poskytovatelů služeb v cestovního ruchu“, uvedla ministryně Brnjac a dodala, že je důležité zajistit, aby národní značka byla k dispozici všem zúčastněným stranám v cestovním ruchu a v cestovatelském řetězci, čehož bylo dosaženo.
Propagační kampaň zrealizuje Chorvatské turistické sdružení. „Během března a dubna provedeme kampaně na trzích v Německu, Rakousku, Itálii, Polsku, Velké Británii, České republice, Slovensku, Maďarsku, Francii a Nizozemsku. Kromě propagační části, která se týká umístění Chorvatska jako dobře připravené a bezpečné turistické destinace, má tato kampaň i vzdělávací charakter, protože chceme našim hostům představit protokoly a epidemiologická opatření prováděná na všech úrovních cestovního ruchu s cílem zajistit bezpečný a pohodlný pobyt v naší zemi“, uvedl Kristjan Staničić a dodal, že reklamní aktivity, mimo jiné i prostřednictvím videa, budou realizovány na online kanálech a sociálních sítích s #SafeStayInCroatia a na nejčtenějších online portálech na těchto trzích.
Dodáváme, že zainteresovaná veřejnost bude moci vyhledat všechny zúčastněné strany z cestovního ruchu nesoucí značku Safe stay in Croatia prostřednictvím webové stránky www.safestayincroatia.hr. Naleznou tam příslušné informace o zdravotních a bezpečnostních protokolech v sedmi základních kategoriích, ale také informace o tom, jak jednat v případě podezření na COVID-19.
„Uživatelé budou mít příležitost zanechat své dojmy prostřednictvím formuláře na webových stránkách, což je pro nás důležitá zpětná vazba, kterou budeme moci použít pro další vylepšení,“ uvedla ministryně Brnjac.