První ComfortJety vyjely na pravidelné spoje mezi Prahou a Berlínem

České dráhy na vybrané vlaky spojující českou a německou metropoli nasadily do pravidelného provozu nejmodernější soupravy pro dálkovou dopravu ComfortJet. Dvě soupravy slouží cestujícím v pravidelném řazení na spojích EC 178 / 175 a EC 176 / 177 Berliner z Prahy do Berlína a zpět. Soupravy jsou v provozu v dočasném osmivozovém řazení, nové vozy jsou v soupravě doplněny o restaurační vozy klasické stavby.

„Nasazením ComfortJetů na prestižní lince Praha – Berlín symbolicky startujeme novou fázi uvádění našeho nejmodernějšího vlaku na koleje. Aktuálně máme provozně připraveny čtyři soupravy po osmi vozech, které nyní jezdí nejen do Německa, ale také už i v jednom případě na Slovensko,“ uvedl Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah, a pokračuje: „V uplynulém období jsme se v úzké kooperaci s výrobním konsorciem Siemens Mobility a Škoda Group zaměřili na testování a ladění všech vlakových systémů, abychom od první jízdy nabídli cestujícím maximum komfortu, které nové vozy nabízí. Věřím, že dodávky dalších ComfortJetů budou pokračovat v rychlém tempu, abychom je byli schopni našim cestujícím doručit co nejdříve.“


Prvním spojem, na kterém byla souprava ComfortJet pravidelně zařazena, byl nedělní vlak EC 178, který z pražského hlavního nádraží vyrazil na cestu v 06:28 hod.

Aktuální nasazení souprav ComfortJet na vlacích linky Praha – Berlín

  • EC 178 Berliner: Praha hl.n. (6:28) – Dresden Hbf (8:54) – Berlin Gesundbrunnen (11:02),
  • EC 175 Berliner: Berlin Gesundbrunnen (12:44) – Dresden Hbf (15:10) – Praha hl.n. (17:24),
  • EC 176 Berliner: Praha hl.n. (8:28) – Dresden Hbf (10:54) – Berlin Gesundbrunnen (12:53),
  • EC 177 Berliner: Berlin Gesundbrunnen (14:44) – Dresden Hbf (17:10) – Praha hl.n. (19:24).

Soupravy ComfortJet:

  • velkoprostorový klimatizovaný interiér,
  • koncový vůz s možností čelního průchodu do posilových vozů,
  • vnitřní bezbariérovost včetně širokých trvale otevřených mezivozových přechodů, mezi oddíly a nástupními prostory automatické posuvné dveře ovládané fotobuňkou,
  • ergonomická polohovatelná sedadla v 1. třídě v uspořádání 2+1 s koženým potahem a ve 2. třídě v uspořádání 2 + 2 s textilním potahem, místa jsou za sebou (letecké uspořádání) i proti sobě (vis-á-vis),
  • sklopné stolky u míst za sebou a pevné stoly mezi sedadly v uspořádání sedel proti sobě,
  • nadokenní police pro běžná zavazadla a stojany pro rozměrná zavazadla,
  • individuální lampičky na čtení integrované do odkládací police na zavazadla v 1. i ve 2. třídě,
  • bezdrátová datová síť Wi-Fi pro internetové připojení,
  • elektronický audiovizuální informační systém s LCD monitory a elektronický rezervační systém,
  • bezbariérové řešení pro cestování osob na vozíku zahrnující 3 místa pro vozíky, bezbariérové WC, elektrické zdvihací plošiny pro nástup / výstup osob na vozíku a zásuvky pro dobíjení akumulátorových baterií elektrických vozíků, cestující na vozíku mají k dispozici sklopné stoly,
  • pro nevidomé a slabozraké osoby je vlak vybaven tlačítky v haptickém provedení a nápisy v Braillově písmu a navíc dálkovým ovládáním nástupních dveří přes slepeckou vysílačku,
  • restaurační oddíl s 18 místy k sezení a možností zakoupení teplých nebo studených pokrmů i dalšího občerstvení během cesty, s moderní kuchyní s technologií zchlazené stravy a vícemodálním konvektomatem pro její ohřev, kávovarem, výčepem piva a myčkou pro ekologické opakovatelné používání nádobí.

You may also like...