Rafale – nová vlajková loď Renaultu

České zastoupení Renaultu uspořádalo v areálu leteckého muzea Metoděje Vlacha v Mladé Boleslavi první testovací jízdy s novou vlajkovou lodí značky, modelem Rafale. Kromě prezentace produktu, testovacích jízd a dalšího doprovodného programu viděli novináři v akci ambasadora Renaultu Lukáše Pařízka, reprezentanta České republiky a vícemistra Evropy v letecké akrobacii a jeho letadlo EXTRA 330SC. Mohli také absolvovat vyhlídkový let v malém letadle Cessna a vše pěkně shlédnout z výšky.

Rafale – odkaz na leteckou minulost

Název Rafale odkazuje na francouzskou výrobu letadel a i proto se samotná tiskovka konala přímo před replikou historického letounu Caudron. Tuto značku koupila automobilka Renault v roce 1933 a o rok později dokázala s jejím výrobkem překonat tehdejší rychlostní rekord. Caudron Renault Rafale, který dostal řadový šestiválec Renault o objemu 7,95 litru a výkonu 246 kW, v roce 1934 dosáhl rychlosti 445 km/h, čímž stanovil rekord ve své kategorii. V kabině se střídaly francouzské pilotky, tehdejší „esa“ letectví Hélène Boucher, Maryse Bastié, Madeleine Charnaux a Maryse Hilsz, které dosáhly i několika dalších rekordů.

Vlajková loď automobilky

S letounem samotným nemá nový automobilový Rafale společné samozřejmě nic, snad s výjimkou podobného laku. Místo šesti válců se musí spokojit s polovinou, a objemem jen 1,2 litru. Avšak vždy s hybridním systémem a to jak samodobíjecím, tak plug-in hybridním.

Vůz je postaven na platformě CMF-CD a obouvá široké pneumatiky 245/45 R20. Při délce 4,7 metru Renault garantuje průměr otáčení 10,4 metru, kdy vsadil na obratnost a vůz obdařil natáčením zadní nápravy 4Control Advanced, jež je zdarma pro výbavu Esprit Alpine a za příplatek 40.000 Kč pro základní výbavu Techno. Dále má vůz pouze 2,33 otáček volantu.

Rafale E-Tech full hybrid je dostupný ve dvou výbavových stupních –  Techno a Esprit Alpine s efektivní hybridní pohonnou jednotkou o výkonu 200 koní (spotřeba 4,7 l/100 km, emise 105 g CO2/km). Do konce roku 2024 Renault představí také výkonnou motorizaci E-Tech 4×4 300 koní. Tato verze bude vybavena přídavným elektromotorem na zadní nápravě a bude rovněž využívat specifické nastavení podvozku.


Multimediální systém openR link

Abyste si uvědomili, že sedíte v něčem unikátním, je Rafale vybaven několika zajímavými prvky, jako novou uvítací znělkou od skladatele Jeana-Michela Jarreho. Ve výbavě esprit Alpine je v opěrce předního sedadla logo značky Alpine, které je podsvícené a pulzuje, když se k autu přibližujete. Střešní okno má elektronickou funkci na přechod mezi mléčným a čirým sklem. Jsou to drobnosti, ale milé. Uvnitř jsou také vytříbené materiály jako přírodní břidlice nebo z šedesáti procent recyklovaná Alcantara.

Multimediální systém openR link obsahuje integrovaný systém Google Android Automotive a lze jej používat jako chytrý telefon. OpenR link poskytuje také integrované služby Google Automotive, díky nimž máte na dosah ruky navigaci Google Maps, integrovaného hlasového asistenta Google Assistant a více než 50 aplikací (v závislosti na zemi), které jsou dostupné na GooglePlay.

Rafale už má české ceny

Renault Rafale má ceníkovou cenu pod milion korun a v případě výbavy Esprit Alpine 1.099.000 Kč. Základní výbava Techno zahrnuje zvenčí například 20palcová kola, masku se stříbrným 3D efektem, LED adaptivní světla s režimem mlhovek a černou metalízu Etoilé. Na obě výbavy je nyní 30.000 Kč akční sleva. Plug-in hybrid je přirozeně dražší, má ale o sto koní víc. Pokud však nechcete nabíjet a na dynamice příliš netrváte, je pro vás zbytečný.

Text a foto Bohumil Brejžek

You may also like...