Renault Captur: Zaručeně dobrá volba

S crossovrem Captur přišel Renault na trh již v roce 2013 a tehdy se trefil přesně do trendu stoupající popularity vozů SUV. Úspěch na sebe nenechal dlouho čekat, Captur se stal nejprodávanějším evropským modelem ve své třídě.

Základem Capturu nové generace je platforma CMF–B (Common Module Family), která přinesla až osmdesát pět nových komponentů. Výsledkem je nižší hmotnost, vyšší tuhost, lepší aerodynamika stejně jako nižší hlučnost, až o tři dB při rychlosti 130 km/hod. Variabilita platformy zároveň umožnila, aby ve srovnání s první generací narostl, když je o 110 mm delší (4.288 mm) a o 27 mm širší (1.797 mm). Redukovalo se jen na výšce, která se snížila o jeden centimetr. Podařilo se tak na novém formátu postavit mnohem sebevědomější crossover.

A to i přesto, že designéři zvolili spíše evoluční cestu doplněnou typickými prvky nových modelů jako je céčková grafika předních, výlučně LED reflektorů. Novinkou jsou zadní reflektory, jež se představují ve zcela nové podobě. Z profilu upoutá nejen výrazná plastová ochrana spodních partií karosérie, ale i zadní sloupek ve tvaru křídla a „plovoucí“ střecha.

Bohatá výbava

Captur nabízí jedenáct laků karoserie včetně čtyř nových odstínů Midnight Black, Atacama Orange, Highland Gray a Alabaster White. Spolu se čtyřmi barvami střechy a třemi barevnými dekoračními pakety, jež se týkají například zpětných zrcátek nebo vložek nárazníků, tak mají zákazníci na výběr až devadesát kombinací. Navíc je dost prostorný (vpředu se pohodlně usadíte, dozadu se vejde i dospělý a kufr má bez rezervního kola objem neuvěřitelných až 536 litrů) a ukázkově praktický (spousta odkládacích ploch a kapes, posuvná zadní lavice, dvojité dno kufru atd.). V kabině najdete 27 litrů odkládacích prostor, mezi něž patří i zvětšené schránky ve dveřích, které pojmou 1,5 litrové láhve. Kabina vůbec má povedený design a velmi slušné zpracování, najdete tu intuitivní infotainment s širokou konektivitou a spoustu prvků komfortní výbavy. Rozsáhlý je i seznam dostupných jízdních asistentů (nouzové brzdění, adaptivní tempomat, vedení jízdy v pruhu atd.).


Motorizace

Pokud preferujete benzínové motory, z nabízených motorizací budete nadšeni – Captur je totiž dostupný pouze s agregáty spalující benzín. Ke koupi jsou ve výkonech 90, 138 nebo 156 koní. Nejostřejší z nich (TCe 160 EDC) dosahuje maximální rychlosti 204km/h a na stovku se dostane na 8.5 sekundy. Kromě benzínových verzí se nyní Captur dodává i s pohonem na LPG. A pak je tady hybridní pohon a hybridní plug-in, kterému se budeme dále věnovat.

Captur E-TECH Plug-in 160

Captur přišel jako první model Renaultu s technikou hybridního pohonu plug-in, kdy díky jeho dvěma pohonným jednotkám můžete  během pracovního týdne jezdit po městě s dojezdem až 50 kilometrů ve smíšeném cyklu WLTP. Elektrický pohon v pracovním týdnu, hybridní na víkendové výlety, to není špatné řešení.

Renault využil zkušenosti z Formule 1 a princip fungování hybridu obrátil de facto na ruby – Captur se vždy rozjíždí na elektřinu a až poté, když chcete více zrychlit, přejde téměř nepozorovaně na benzinový motor. Stojí na spolupráci atmosférické šestnáctistovky s elektromotorem, jejichž společná síla se přenáší na přední kola prostřednictvím inovativní automatizované sekvenční převodovky. V reálném provozu tak máte zcela hladký a svižný odpich od semaforů. Ve zcela tichém EV módu strávíte až překvapivě hodně jízdního času, což je přínosné pro klid a pohodu na palubě. 

Vynikající spotřeba

Reálná spotřeba se ve městě pohybuje kolem čtyř litrů, na okreskách je to blíž pěti a dálnice jezdíte za šest, což samo o sobě je slušný výkon. Když ale Captur E-Tech pravidelně napíchnete na tři hodiny do nabíječky, získáte až padesát čistě elektrických kilometrů a pokud k tomu připočtete ve městě pravidelnou rekuperaci, pokryje vám to každodenní dojíždění a se spotřebou se dostanete až k magické hranici 0 l/100 km. Při našem týdenním testu se naše spotřeba pohybovala těsně pod dvěma litry a to jsme náš automobil nijak nešetřili.

Výborné jízdní vlastnosti

Jízdně se plug-in hybridní Captur E-Tech nijak neliší od svých konvenčních sourozenců – jezdí jistě a bezpečně, řídí se snadno zvlášť díky automatické převodovce a posádku zahrnuje pohodlím a tichem. Přesně to, co od svého auta většina z vás očekává. Pro technicky založené řidiče znamená navíc výzvu v podobě práce s hybridním pohonným ústrojím pro co nejvyšší efektivitu, všechny ostatní potěší skutečně tichým a úsporným provozem za předpokladu, že ho budou správně používat.

Závěrem:

Plug-in hybridní Renault Captur E-Tech se nabízí pouze v nejvyšší výbavě Intens a stojí tak 775 000 Kč, což je o 127 tisíc víc než druhý nejdražší model E-Tech Hybrid.  Captur E-Tech Plug-in hybrid je určený pro velmi specifickou cílovou skupinu těch, kteří mohou často nabíjet, po městě najedou denně do padesáti kilometrů a jen občas vyrazí na delší výlet, třeba v pátek na chalupu. Ti si ho pro své bezproblémové fungování a spotřebu určitě zamilují, těm ostatním lze doporučit některou levnější benzínovou verzi. A kdo chce opravdu ušetřit, ať si pořídí Captur TCe 100 spalující LPG, jehož cena začíná na 405.000 Kč.

Text a foto: Bohumil Brejžek

You may also like...