Renault se prezentuje na veletrhu IAA v Hannoveru

V letošní expozici společnosti Renault je představeno vše, čeho tato společnost dosáhla v oboru elektrických užitkových automobilů. Renault zahájil svoje působení v tomto segmentu uvedením na trh plně elektrického automobilu Renault Kangoo již v roce 2011, který ihned v tomto roce zvítězil v mezinárodní soutěži Užitkový automobil roku, což se dosud nepodařilo žádnému jinému vozidlu této kategorie.

Renault Master, druhý nejprodávanější užitkový automobil, kterého se od roku 1980 prodalo více než tři miliony kusů, je již pět let také nabízen s plně elektrickým pohonem, a od samého začátku tak udržuje vedoucí pozici této značky v segmentu eklektických užitkových vozidel.

Trafic Van E-Tech Electric

V Hannoveru Renault poprvé představuje užitkový automobil Trafic Van E-Tech Electric, první elektrický model nejprodávanějšího užitkového automobilu Renault Trafic Van. Stejně jako u jiných elektromobilů této řady je i tento vůz ve všech parametrech stejný jako modely vybavené spalovacím motorem a může se pochlubit stejnými hodnotami, diverzitou a možnostmi speciálních úprav podle potřeby jednotlivých zákazníků. Renault Trafic Van E-Tech Electric má všechny kvality, které stály za úspěchem jeho

předchůdce, jehož se od roku 1980 prodaly 2,2 milionu ve více než padesáti zemích celého světa. Je to také třetí nejprodávanější lehký užitkový automobil na evropském trhu v segmentu Van1. Věrný své DNA, představuje ideální vozidlo pro zákazníky vykonávající nejrůznější pracovní profese díky objemu úložného prostoru, modulárnosti a širokému spektru verzí, z nichž si mohou zákazníci vybírat. Nyní přichází s novými bezpečnostními funkcemi, moderním multimediálním systémem a bohatší a lepší nabídkou motorizace.


Obrovský úložný prostor

Trafic Van E-TECH Electric se pyšní délkou a jinými parametry úložného prostoru, modulárností a možností úprav dle přání konkrétních zákazníků, jaké nemůže nabídnout žádný jiný užitkový

automobil této třídy. Z těch hlavních zmiňme délku 5,08 nebo 5,48 metru, výšku 1,967 nebo 2,498 metru a objem úložného prostoru v užitkové verzi 5,8 až 8.9 m3. Délku úložného prostoru lze zvětšit až na 415 cm (prodloužená verze L2 má v přepážce za sedadly řidiče a spolujezdce otvor s dvířky pro uložení dlouhých předmětů).

Motor o výkonu 90 kW umožňuje tažení přívěsu o hmotnosti 750 kg, užitečné zatížení až 1,1 tuny. Pro dobíjení nového modelu je možno použít dobíječku 22 kW AC pro rychlonabíjení ve veřejných dobíjecích stanicích a volitelně lze použít dobíječku 50 kW DC pro rychlonabíjení na dálnicích. Baterie 52 kW umožňuje dojezd 240 km dle metodiky WLTP.

Užijte si dovolenou v přírodě

Jako svou odpověď na stále rostoucí oblibu dovolených ve volné přírodě vystavuje Renault také modely pro tuto příležitost. Minulý rok představil model Hippie Caviar Hotel, postavený na bázi modelu Trafic, který v sobě spojuje to nejlepší z obou verzí, to znamená možnost trávit dovolené v nádherné přírodě, ale s komfortem a pohodlím jako v pětihvězdičkovém hotelu.

Představením modelu Hippie Caviar Motel Renault otevírá další kapitolu ve strategii vývoje automobilů určených pro volný čas. Tento upravený model, postavený na bázi nového Kangoo

L2 E-Tech Electric, je flexibilním, dynamickým a bezpečným domovem na kolech pro všechny, kdo mají rádi dobrodružství a

sport a hledají vzrušení a široké, otevřené prostory. Slouží jako „základní tábor”, který lze snadno přemísťovat z jedné destinace do jiné díky dojezdu 285 km a dobití motoru modelu Hippie Caviar Motel pro ujetí 170 km trvá pouhých třicet minut, takže je rychle připraven pro další dobrodružství.

Motor 90 kW (120 HP) je poháněn baterií 45 kWh, kterou lze připojit do zásuvek 80 kW DC. Bohatý výběr důmyslných řešení pro ukládání různých předmětů dává dostatek prostoru pro sportovní výbavu uvnitř vozidla i na jeho karoserii. Sklopením opěradla zadního sedadla vytvoříte lůžko, na kterém si můžete velkým střešním oknem užívat pohledu na noční oblohu. Ze střešních lišt se dá snadno vytvořit nosič pro přepravu lyží. Tento elektrický automobil je v dokonalém souladu se strategií společnosti Renault zaměřenou na snižování emisí CO2 během celé doby životnosti vozidla, což dokazuje i použití recyklovaných a recyklovatelných materiálů, jako korek, nebo poličky a podlahy z recyklovaných pneumatik.

Bohumil Brejžek
Foto: Renault

You may also like...