Revitalizace terminálu Černý Most: On-line informační panely i kulturnější prostředí pro cestující

Organizace ROPID ve spolupráci s dalšími subjekty dokončila první etapu revitalizace dopravního terminálu Černý Most. Cestujícím slouží k rychlé orientaci 12 nových elektronických informačních tabulí, které zobrazují aktuální odjezdy nejbližších spojů z jednotlivých nástupišť a pro celkový přehled jsou k dispozici také dva velkoplošné souhrnné informační panely zobrazující jak městské, tak i regionální autobusové linky PID. Cestujícím slouží také nové lavičky a odpadkové koše. Veškeré zábradlí i zastřešení přístupových cest se dočkalo obnovy nátěru nebo celkového vyčištění. Kompletně vyměněno bylo také osvětlení jednotlivých nástupišť a příchozích lávek. Zajištěn je také intenzivnější pravidelný úklid. V rámci projektu Čitelná Praha i zde plánujeme ještě v letošním roce instalovat nový statický navigační systém.

Terminál Černý Most je nejvýznamnějším dopravním uzlem ve východní části Prahy, kde začíná linka metra B. Na ni tu navazuje 12 městských a 15 příměstských autobusových linek PID a 32 dálkových autobusových linek směřujících především do východní a severní části České republiky. Černý Most má také velkokapacitní záchytné parkoviště P+R a je výchozím bodem pro pěší cesty do místního sídliště i k okolním obchodním centrům. U tohoto zanedbaného terminálu fungujícího od roku 1998 se podařilo ve spolupráci s Technickou správou komunikací hl. m. Prahy zastavit degradaci přístupových lávek a konstrukcí kolem vlastní stanice metra. Tím mohlo dojít k instalaci nových elektronických odjezdových tabulí, nového mobiliáře a postupně dochází v návaznosti na dokončení stavebních prací i k celkovému vyčištění všech prostor pro cestující veřejnost.

Černý Most je jedním z nejvýznamnějších přestupních uzlů v Praze, kterým denně projde 30 000 lidí. Ti buď dál přestupují na autobus nebo auto, a nebo míří pěšky do okolních sídlišť nebo nákupních center. Díky společné iniciativě Prahy, jejích organizací i městské části se konečně podařilo s tímto nevábným a zanedbaným prostorem něco udělat a zkulturnit ho tak, aby byl tento významný dopravní uzel komfortnější pro tisíce Pražanů a cestujících, kteří jej denně využívají. Zatím jsme si posvítili na ty nejakutnější problémy. Ve vzdálenější budoucnosti bychom rádi celý terminál vyladili i stavebně, aby byl přívětivý, ale i praktický, a stal se důstojným centrem nejen místní čtvrti, ale celého východního sektoru Prahy,“ uvádí náměstek primátora hl. m. Prahy a radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr.


Prioritou ROPIDu bylo zajistit maximální komfort cestujícím, kteří tu denně přestupují a čekají na návazné autobusy. Hlavním přínosem jsou nové informační panely, ze kterých se snadno dozvíte, odkud vám daný autobus jede a za jak dlouho, a to včetně případného zpoždění. Na jednotlivé obrazovky také umíme poslat aktuální informace o případných mimořádnostech nebo výlukách. I když se snažíme, aby cestující trávili čekáním na navazující spoje co nejkratší čas, je potřeba, aby čekali v kulturním a čistém prostředí, kde se budou cítit bezpečně a kde o ně bude náležitě postaráno. K tomu slouží také naše infocentrum, které zde funguje již od roku 2020,“ dodává ředitel ROPID Petr Tomčík.

Upravili jsme nástupiště a další mostní konstrukce tak, aby se celý prostor stal důstojným a hlavně bezpečným vstupem do Prahy. Důležité bylo zejména provést úpravy odvodnění, protože právě zatékání do konstrukcí bylo nejzávažnějším problémem všech mostních objektů. Bylo třeba vybudovat nové betonové odvodňovací žlaby se svody, které přebytečnou vodu odvádí z povrchu konstrukce do kanalizačního systému. Díky těmto úpravám a sanacím povrchů se také odstranil pověstný problém s rampouchy, které ohrožovaly cestující. Provedli jsme také kompletní protikorozní nátěr sloupů a zábradlí, celý prostor jsme vyčistili a doplnili o nové lavičky a další mobiliář,“ řekl Josef Richtr, náměstek generálního ředitele Technické správy komunikací hl. m. Prahy, a.s.

Co je nového v terminálu Černý Most 

  • 12  elektronických  informačních  tabulí  s  on-line  odjezdy  linek  PID  i  dálkové  autobusové  dopravy,  z  toho  2 souhrnné panely u výstupů z metra, 7 panelů na nástupištích PID a 3 panely na nástupištích dálkové dopravy
  • nové lavičky a odpadkové koše
  • nové intenzivnější a úspornější osvětlení inovovaný interiér infocentra PID
  • obnovený nátěr ocelových konstrukcí (sloupy, zábradlí)
  • vyměněné zastřešení přístupových cest k jednotlivým nástupištím

Foto: PID

You may also like...