SaltHack pomůže s digitalizací malých a středních podniků. Vítězové se podívají do TechHubu

Aplikace na inventuru skladu, návrh cen produktů podle podniků v okolí, služba na těžbu kryptoměn nebo odhad tržeb na základě nejrůznějších proměnných. To jsou jen některé příklady toho, jak by bylo možné zlepšit život malých a středních podnikatelů. Protože oblast digitalizace jejich podnikání skrývá řadu příležitostí a výzev, mezinárodní startup SaltPay uspořádá poslední březnový víkend 24hodinový hackathon SaltHack. Jeho cílem je vymyslet nová a inovativní řešení, která podnikatelům pomůžou růst a efektivně řídit jejich byznys. Na účastníky akce čekají zkušení mentoři, na výherce pak zajímavé ceny.

„Přestože 99 procent podnikatelů v České republice patří do skupiny malého a středního podnikání a tvoří páteř české ekonomiky, potřebné nástroje a dostatečná podpora malých a středních podniků chybí,“ říká produktový manažer Petr Kulhánek, který má ve skupině SaltPay na starosti pokladní a manažerský systém Storyous a dodává: „V SaltPay proto vytváříme komplexní řešení, které dává podnikatelům do rukou všechny nástroje, které potřebují od začátku budování svého byznysu až po jeho růst. Digitalizací a automatizací procesů se jim snažíme dát čas navíc, který mohou věnovat tomu nejdůležitějšímu – péči o své zákazníky. Hackathon pro nás představuje příležitost vymyslet další zajímavá řešení, která podnikatelům usnadní život a která by nás možná ani na první dobrou nenapadla.“

Hackathon se koná 25.–26. března 2022 v prostorách české pobočky SaltPay (v České republice více známá jako Storyous, který je součástí skupiny SaltPay), v budově BLOX na Evropské 2758/11 (stanice metra Dejvická). Akce startuje v pátek 25. března od 17:00 a potrvá až do sobotního večera, kdy po vyhodnocení výsledků plynule naváže networking. Účastníkům budou po celou dobu k dispozici zkušení mentoři, vývojáři a lídři – z řad SaltPay, Storyous, ale i dalších společností. Poradit se bude možné například s Tomášem Řehořem (Zenbase, Microsoft, Skype, Košík.cz, Pipedrive) nebo Radkem Domínem (SaltPay, Web Design Factory, Microsoft, Skype, Komerční banka).

Organizátoři nechtějí účastníky limitovat konkrétními oblastmi nebo výzvami. Klíčové je držet se pouze hlavního tématu – digitalizace malých a středních podniků se zaměřením zejména na maloobchod a služby – a to s jasným cílem: vymyslet inovativní řešení, která budou šetřit čas a peníze a pomáhat podnikatelům růst a řídit jejich byznys. Pokud účastníci nepřijdou s vlastním tématem, mohou se soustředit například na:

  • návrh cenotvorby produktů nebo služeb podle okolních podniků
  • predikce tržeb na základě dat, tržeb, počasí a událostí v dané oblasti
  • vyhledávání obědového menu podle preference člověka (tj. toho, na co má zrovna chuť), ne podle konkrétní restaurace
  • aplikaci na inventuru skladu
  • využití fotoaparátu v telefonu pro spočítání zásob na skladě
  • napojení pokladního a manažerského systému Storyous na BitCoin peněženku
  • službu, která bude těžit kryptoměny na zařízeních uživatelů, pokud právě nepoužívají pokladnu
  • kontrolu potenciálně podezřelých operací na účtu a zaměstnanců, kteří za nimi stojí.

Užitečné nápady a šikovní lidé se cení – soutěží se proto o zajímavé ceny. Vítězný tým se podívá do globálního TechHubu v Portu (SaltPay hradí náklady na letenky, ubytování a slavnostní večeři a připravuje pro výherce program) a počítat může také s podporou při realizaci svého projektu. Tým na druhém místě pak získá vstupenky na říjnový Startup World Cup & Summit v Praze. Ti, co ukořistí třetí příčku, obdrží voucher do restaurace Červený Jelen.

Jednotlivci i skupiny 2-6 osob se do hackathonu můžou zapojit tak, že vyplní a odešlou registrační formulář. Další informace najdete na webových stránkách SaltHacku.

You may also like...